برگزاری یازدهمین محفل انس با قرآن کریم در مقرّ قرآنی بر بال نور

محفل قرآنی

یازدهمین محفل انس با قرآن کریم با حضور سرکار خانم عاشوری و جمعی از طلاب در مدرسه علمیه نیمه وقت صبح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم و تفسیر آیاتی سوره های بقره، رعد، روم و انفال روز دوشنبه با حضور سرکار خانم عاشوری و جمعی از اساتید، کارکنان و طلاب در سالن زیرزمین ساختمان شهید مطهری(ره) برگزار شد.

سرکار خانم عاشوری در ابتدای این مراسم با اشاره به آیه 185 سوره بقره، از برکات ماه مبارک رمضان و فرصت دعا و نیایش با پرودگار سخن گفت.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه با بیان تفسیر آیه 23 سوره رعد، اظهار داشت: بهشت از آن کسانی است که خانواده سالم و الهی داشته باشند؛ خانواده‌ای که در آن احکام خداوند پیاده شود تا فرزندان صالحی پرورش یابند.

عاشوری با استعانت از آیه 21 سوره روم که خداوند می‌فرمایند: «و از نشانه‌های او این است که از نوع خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدان ها آرام گیرید و میانتان دوستی و رحمت نهاد. آری، در این نعمت برای مردمی که اندیشند قطعا نشانه هایی است»، گفت: یکی از ویژگی‌های خانواده قرآنی، پوشش عیب زن و شوهر نسبت به یکدیگر است.

وی افزود: زن و مرد باید برای هم پوشش باشند، اما پوشش درست؛ یعنی عیوب هم را بپوشانند و از خطاهای یکدیگر بگذرند.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به آیه 46 انفال که خداوند می فرمایند: «و از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و با هم نزاع مکنید که سست می‌شوید و هیبت شما از بین برود، و صبر کنید که خدا با شکیبایان است»، تصریح کرد: در زندگی مشترک فقط به خاطر پیاده کردن احکام خداوند باید سختگیری شود و نباید به خاطر مسائل سست و بی اررزش نزاع کرد.

این مراسم با قرائت همگانی سوره حمد وتقدیم به ساحت مقدس امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) حلاوتی دوچندان یافت.

مراسم تفسیر قرآن با دعا وصلوات جهت تعجیل درفرج امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) به پایان رسید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱