راهپیمایی باشکوه بانوان قمی در حمایت از عفاف و حجاب

تجمع عفاف و حجاب 25

مردم مؤمن و انقلابی قم در تجمع بزرگ «حجاب میراث کهن» با شعار «من حجاب را دوست دارم» شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، تجمع بزرگ «حجاب میراث کهن» با شعار «من حجاب را دوست دارم» عصر روز پنجشنبه 20 تیر به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور مردم مؤمن و انقلابی قم در مصلای قدس برگزار شد.

مردم همیشه در صحنه قم به ویژه بانوان طلبه در این تجمع حضور یافتند و موضوع حجاب و عفاف را یک مطالبه عمومی دانسته و بر ضرورت پاسداشت ارزش‌های اسلامی به عنوان تنها راه مؤثر برای صیانت جامعه از آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند.

در این مراسم جمعی از اساتید، طلاب و کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز به صورت جهادی حضور داشتند و به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی پرداختند.

در حاشیه این تجمع، غرفه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مصلای قدس راه‌اندازی شد و کارشناسان فقهی در زمینه مباحث اعتقادی عفاف و حجاب به ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان پرداختند.

حجاب و عفاف با فطرت الهی و خداجوی انسان همخوانی و مطابقت دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در این تجمع باشکوه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اهمیت جایگاه حجاب در رشد و تعالی جامعه تأکید کرد که دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف درصدد از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب در جوامع اسلامی است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عامل تداوم انقلاب است، تصریح کرد: یکی از مظاهر و مصادیق معروف حجاب بوده و ترک آن مصداق بارز منکر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امر به عفاف و حجاب از معروفات جدی است و کسی نمی‌تواند منکر حجاب شود، زیرا این مسأله یک فریضه مهم دینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور تأکید کرد: موضوع حجاب و عفاف از موضوعات فطری بوده و با فطرت الهی و خداجوی انسان همخوانی و مطابقت دارد؛ انسان به طور فطری کمال‌جو است و حجاب نیز چون از مصادیق کمال محسوب می‌شود، انسان به سوی آن گرایش دارد.

وی با بیان اینکه ترک حجاب با عنصر انسانیت در بشریت در تضاد است، گفت: حجاب به دین الهی محدود نمی‌شود؛ با مطالعه تاریخ در می‌یابیم که حتی در جوامعی که دین‌گرا نبوده‌اند نیز آثار حجاب دیده می‌شود؛ اینکه امروز با افسارگسیختگی و بی‌حیایی در جوامع رو به رو هستیم از آن جهت است که طرفداران فساد و فحشا سعی کردند تا با از بین بردن حجاب و عفاف، از زنان استفاده ابزاری کنند.

تجلیل از آمر به معروف قمی در تجمع بزرگ «حجاب میراث کهن»

بانوان محجبه قمی پس از پایان تجمع در راستای ترویج فرهنگ ناب عفاف و حجاب مسیر میان مصلای قدس تا چهارراه شهدا را راهپیمایی کردند و ضمن اعلام حضور دشمن‌شکن خود، خط بطلانی بر دسیسه‌های دشمن پیرامون ترویج ضد فرهنگ بی‌حیایی و بدحجابی کشیدند.

راهپیمایان با سر دادن شعارهای "حسین حسین شعار ماست حجاب افتخار ماست" و " فاطمه معصومه الگوی عفت ماست پیروی از این بانو باعث عزت ماست"، "وصیت حضرت معصومه عفت اجتماع است فرهنگ بدحجابی آفت اجتماع است" پیروی خود از اصل ولایت فقیه را اعلام و توطئه‌های شوم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی در اشاعه فرهنگ بی‌بند‌و‌باری و فساد در جامعه را محکوم کردند.

در پایان این تجمع از خانم ایران نژاد بانوی آمر به معروف که چندی قبل توسط برخی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود تجلیل شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱