مدیر جامعه الزهرا:

ایجاد تعصب مثبت سازمانی راه دوام کارهاست

حجت الاسلام والمسلمین مدنی

اگر بتوانیم در فعالیت‌ها و کارها با مهر و محبت باعث ایجاد انگیزه و علاقه در کارکنان شویم و از سوی دیگر، کارکنان نیز به این محبت‌ها پاسخ دهند آنگاه یک تعصب مثبت سازمانی شکل می‌گیرد که نتیجه‌اش احساس تعلق و افتخار آنان به سازمان خود است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به روایتی از امام رضا علیه‌السلام در تحف العقول که می‌فرمایند «اَلتَّوَدُّدُ إِلَى اَلنَّاسِ نِصْفُ اَلْعَقْلِ» بیان داشت: عقل در روایات معانی مختلفی دارد که معنای آن بر اساس سیاق کلام فهمیده می شود، مثلا بر خلاف مشهور و مرسوم که علم را در مقابل جهل می‌دانیم، در روایات عقل در برابر جهل بیان شده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: برداشت من از این روایت این است که منظور حضرت از عقل در اینجا عقل اجتماعی است که نصف آن در گرو جلب محبت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کارها را با دو روش کلی می توان انجام داد؛ روش نخست، اعمال زور و فشار و تهدید است که اتفاقا زود جواب می دهد ولی دوامی ندارد و روش دوم، ایجاد انگیزه و علقه با محبت ومهربانی نسبت به افراد است که باعث ایجاد کشش در فرد و دوام کار می شود.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اگر بتوانیم در فعالیت‌ها و کارها با محبت در کارکنان ایجاد انگیزه و علاقه کنیم و از سوی دیگر، کارکنان نیز به این محبت‌ها پاسخ دهند آنگاه یک تعصب مثبت سازمانی شکل می‌گیرد که نتیجه‌اش احساس تعلق و افتخار کارکنان به سازمان خود است و نسبت به مدیر سازمان همان احساسی را خواهند داشت که نسبت به پدر خود دارند. در این صورت کارها به صورت جهادی و با انگیزه بالا و دلسوزی فراوان انجام می شود.

وی در ادامه از همه معاونت‌ها و بخش‌ها خواست تا از ظرفیت نمایشگاه دائمی جامعه الزهرا علیهاالسلام که زیرساخت‌های آن فراهم شده است برای معرفی بخش و فعالیت‌های خود استفاده کنند و اظهار داشت: در این زمینه برنامه ریزی شود تا هر ماه یک معاونت در این نمایشگاه به معرفی و ارائه فعالیت‌های خود بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی استفاده از این ظرفیت را برای برپایی نمایشگاه های موضوعی مانند حجاب و عفاف، مهدویت و معرفی شخصیت‌های الگو برای طلاب مناسب دانست و گفت: تجربه شخصی بنده این است که در مسیر تربیت و تهذیب انسان، هیچ چیز مانند سرگذشت علما و شخصیت‌های الگو نمی تواند روی افراد اثرگذار باشد.

در ادامه این جلسه آیین نامه تاسیس واحدهای آموزشی تربیتی پیوسته جامعه الزهرا علیهاالسلام مورد بررسی قرار گرفت.   

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱