مدیر کل هماهنگی امور طلاب غیرایرانی در همایش مبلغان بین الملل؛

مبلغان باید از نظر علمی و معنوی غنی باشند/دینداری نیاز بشر است

همایش مبلغان بین الملل

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبار گفت: مبلغان باید از نظر علمی و معنوی غنی باشند تا توصیه و رهنمودهای آنان مؤثر و مفید باشد، در این صورت مورد پذیرش مخاطبان قرار خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین سیدروح الله موسوی تبار در همایش مبلغان غیرایرانی که روز چهارشنبه با حضور طلاب بین الملل جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به آیه 157 سوره اعراف اشاره و عنوان کرد: خداوند می فرماید: «الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ همانها که از فرستاده (خدا)، پیامبر «امّی» پیروی می‌کنند؛ پیامبری که صفاتش را، در تورات و انجیلی که نزدشان است، می‌یابند؛ آنها را به معروف دستور می‌دهد، و از منکر باز میدارد؛ اشیار پاکیزه را برای آنها حلال می‌شمرد، و ناپاکی‌ها را تحریم می کند؛ و بارهای سنگین، و زنجیرهایی را که بر آنها بود، (از دوش و گردنشان) بر می‌دارد، پس کسانی که به او ایمان آوردند، و حمایت و یاریش کردند، و از نوری که با او نازل شده پیروی نمودند، آنان رستگارانند».

مدیر کل هماهنگی امور طلاب غیر ایرانی اظهار داشت: از آنجا که حجت الاسلام و المسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در همایش هفته فرهنگی قم در لبنان حضور دارند، نتوانستند در این گردهمایی حضور داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبار در ادامه با بیان اینکه مبلغ باید به این نکته توجه کند که تبلیغ مؤثر داشته باشد، گفت: مبلغ باید به گونه ای با مخاطبان خود برخورد داشته باشد که مخاطبان او را بپذیرند، چنانچه در خانواده هم، فرزندان وقتی پدر و مادر را قبول داشته باشند سخن و گفته آنها مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: انسان‌هایی که راه معنویت را می پیمایند، هم سخن دلپذیر می‌گویند و هم دلِ سخن‌پذیر دارند.

مدیر کل هماهنگی امور طلاب غیر ایرانی افزود: مبلغان باید از نظر علمی و معنوی غنی باشند تا توصیه و رهنمودهای آنان مؤثر و مفید باشد، در این صورت مورد پذیرش مخاطبان قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تبار با طرح این پرسش که چگونه دل سخن پذیر ایجاد کنیم؟، بیان کرد: این به نیت خالص است که مخاطب متوجه شود فرد با نیت خالص، دینداری را آموزش می‌دهد چرا که دینداری نیاز بشر است.

وی اضافه کرد: همانطور که قوام جسم به جان است قوام دینداری به نیت خالص است، چنانچه اگر کسی بخواهد دیندار باشد باید نیتش خالص باشد، در این صورت سخن موثر خواهد بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱