برگزاری جشن ازدواج 160 طلبه جامعه‌الزهرا

عرب خزائلی

مدیر کل امور طلاب و خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از برگزاری جشن ازدواج «پیوندهای آسمانی» با حضور 160 بانوی طلبه نوعروس این مؤسسه علمی حوزوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم ملیحه عرب خزائلی روز چهارشنبه در گفتگو با جمعی از خبرنگاران، عنوان کرد: سال گذشته، بحث تشکیل خانواده و ازدواج طلاب در اداره کل امور طلاب و خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام کلید خورد و واحد تشکیل خانواده با فرایند تحقیقاتی و پژوهشی دوساله برای اولین بار در حوزه علمیه خواهران شکل گرفت.

جشن ازدواج 160 بانوی طلبه جامعه‌الزهرا(س)

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها تصریح کرد: در این اداره، دیدگاه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در ازدواج آسان و واسطه گری در ازدواج‌ها مورد تأکید است و در این راستا فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد.  

وی با اشاره به برگزاری جشن ازدواج 160 بانوی طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باعنوان «پیوندهای آسمانی»، یادآور شد: سال گذشته اولین جشن ازدواج طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، امسال نیز 160 بانوی طلبه دوره های آموزشی حضوری به همراه همسران و خانواده‌های خود در این جشن شرکت می کنند.

تشکیل خانواده امر مهم و جریان ساز در جامعه اسلامی است

وی با بیان اینکه این جشن به منظور فرهنگ‌سازی ازدواج آسان، پایدار و بهنگام شکل گرفته است، گفت: بحث تشکیل خانواده امر مهم و جریان ساز در جامعه اسلامی است. از سوی دیگر یکی از ظلم‌های عظیم تمدن غرب به بشریت، کوچک شمردن خانواده و تشکیل آن در اذهان است که این موضوع باعث نگرانی‌ها و آسیب‌های اجتماعی شده است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها تصریح کرد: دین مبین اسلام بر تحکیم و پویایی خانواده سفارش مؤکد دارد و ما درباره گزینش، انتخاب همسر و موضوع‌های مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده سفارش‌های زیادی در منابع دینی می‌بینیم.

ازدواج به هنگام، پویا و پایدار از اولویت‌های اداره تشکیل خانواده جامعه‌الزهرا

عرب خزائلی ابراز کرد: با توجه به اینکه طلاب غالبا در حالی که مشغول به تحصیل هستند وارد بحث ازدواج می شوند، این امر شرایطی را می‌طلبد و خانواده‌ها و زوجین باید برای ایجاد این شرایط  به حداقل ها اکتفا کنند تا بتوانند ازدواجی آسان و بهنگام داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که در دوران طلبگی و بهنگام ازدواج می‌کنند، زندگی بانشاطی را انتخاب کرده و گام به گام به موفقیت و رشد در زندگی می‌رسند، اما افرادی که ازدواج خود را به تأخیر می‌اندازند، فرصت زیبا و بانشاط و پویای جوانی را از دست می‌دهند، بنابراین ازدواج بهنگام، پویا و پایدار از اولویت‌های اداره تشکیل خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است و انتظار می‌رود خیران و مسئولان در بحث ازدواج، سرمایه‌گذاری‌های علمی و فکری داشته باشند.

لزوم فرهنگ‌سازی ازدواج آسان

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها بیان داشت: متأسفانه امروز بحث ازدواج در کشور ما یک مسئله تشریفاتی و تبلیغاتی شده است در حالی که باید در سیاست‌های فرهنگی از اولویت‌های نخست باشد.

عرب خزائلی تصریح کرد: مزیت جشن‌های طلاب در این است که موضوع ازدواج آسان و تشویق جوانان به این امر فرهنگ‌سازی شود و یادآوری کند که ازدواج آسان و بهنگام و زندگی سالم و معنوی در پرتو الگوگیری از اهل بیت علیهم‌السلام و شهدا و منابع دینی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: دوری از هزینه‌های گزاف رویکرد اینگونه جشنها است تا زوج‌های جوان با آرامش، ساده‌زیستی و بهره‌مندی از سبک دینی و اسلامی، زندگی مشترک خود را آغاز کنند و این از الطاف اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه حضرت زهرا علیهاالسلام است.

برگزاری جشن ازدواج «پیوندهای آسمانی» با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س)

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها تصریح کرد: در ایامی که مشکلات اقتصادی بر جنبه‌های مختلف زندگی مردم سایه افکنده و جوانان نگران مشکلات اقتصادی زندگی مشترک هستند، جمعی از طلاب این مرکز با گره زدن آغاز زندگی مشترک به مسائل معنوی و با توکل بر خدا پای سفره‌های عقد می‌نشینند و مرحله‌ای از زندگی ساده خود را آغاز می‌کنند که این مساله مایه افتخار ما است.

عرب خزائلی با اشاره به جشن ازدواج پیوندهای آسمانی، گفت: این مراسم روز پنجشنبه 5 اردیبهشت ساعت 17 تا 19 در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد استاد اخلاق حوزه از جمله برنامه‌های این مراسم است.  

پرچم گردانی آستان قدس رضوی در مراسم جشن ازداوج طلاب جامعه‌الزهرا(س)

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها ادامه داد: مولودی خوانی، پرچم گردانی آستان قدس رضوی برای تبرک و تیمن برنامه، برقراری ارتباط مستقیم با حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و اهدای تبرکی آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه علیهاالسلام به مهمانان از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

عرب خزائلی عنوان کرد: در این جشن، هدیه‌ای از سوی مدیریت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به مزدوجین اهدا می‌شود، همچنین یک فقره وام قرض الحسنه به همه زوج ها و تعدادی وام به صورت قرعه کشی به شرکت کنندگان تعلق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: طلاب معقوده ای که در این جشن شرکت کردند، دوره آموزشی «دوران طلایی عقد» را گذرانده اند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها یادآور شد: سال‌های گذشته تعدادی جهیزیه از سوی خیرین برای طلاب بی‌بضاعت اهدا شد و امسال هم پیگیر اجرایی شدن این امر خیر هستیم.

مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج در مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا(س)

عرب خزائلی در ادامه به فعالیت مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این مرکز با حضور کارشناسان مشاور و متخصص، بحث مشاوره و همراهی طلاب را در دوران انتخاب همسر، دوران عقد و ازدواج به صورت طرح «پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج» در دستور کار دارد و مشاوران به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی طلاب و خانواده‌ها هستند.

وی تأکید کرد: تأکید ما بر انجام فرایند ازدواج به صورت سنتی با ورود خانواده‌ها است، از این رو در همه مراحل، از معرفی پیش از ازدواج تا خواستگاری و مراحل بعدی، بر حضور خانواده ها تاکید داریم و برنامه ها و فعالیت های این اداره هم بر همین اساس برنامه ریزی شده است.

حمایت جامعه‌الزهرا(س) در راستای فرزندآوری و فرزندپروری طلاب

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها همچنین به فعالیت مهد کودک جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: وظیفه بانوان، همسرداری، فرزندآوری و فرزندپروری است و یکی از اقدامات اساسی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در این راستا، تأسیس مهدکودک شکوفه‌های بهار است تا بانوان طلبه با کمترین فاصله مکانی از محل تحصیل بتوانند از امکانات فرهنگی و تربیتی مهد کودک استفاده کرده و به تحصیل نیز بپردازند.

عرب خزائلی عنوان کرد: در معاونت آموزش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، آیین نامه‌های مناسبی برای حمایت از خانواده، فرزندآوری و غیره به تصویب رسیده است تا تحصیل بانوان به وظایف شرعی و عرفی آنان لطمه ای وارد نکند.

جشن ازدواج طلاب جامعه

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱