اردوی تربیتی فرهنگی رایحه ظهور برگزار شد

اردوی رائحه ظهور

اردوی تربیتی فرهنگی رایحه ظهور با حضور طلاب مدرسه علمیه نیمه وقت صبح در جمکران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نود نفر از طلاب مدرسه علمیه نیمه وقت صبح با هدف کسب معرفت بیشتر نسبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و تجدید میثاق با آن امام همام در اردوی تربیتی فرهنگی رایحه ظهور در جمکران حضور یافتند.

در جریان این اردو سرکار خانم شیرازی از اساتید جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) ضمن شرح دعای عهد اظهار داشت: دعای عهد از سوی امام صادق(علیه‌السلام) به مسلمانان رسیده است ودر این دعا، هر صبح هشت عهد با امام زمان(عج) بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت رفته است، اذعان داشت: این شناخت باید عمیق باشد به گونه‌ای که جایگاه امام در آفرینش شناخته شود.

سرکار خانم شیرازی با اشاره به هشت پیمان موجود در دعای عهد ادامه داد: در عهد اول «اَللّـهُمَّ اجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ» باید با قلم، زبان، ثروت و ... امام زمان‌مان را نصرت دهیم. در عهد دوم «وَ اَعْوانِهِ» از خداوند می‌خواهیم که ما را از کمک‌کاران امام زمان قرار دهد. این عهد معاونت است یعنی خداوندا ما را از معاونین امام قرار بده. عهد سوم «وَ الذّابّينَ عَنْهُ» ذاب در لغت دو معنا دارد؛ یکی تشنگی و دیگری دفاع. ما عهد بستیم با هر چیزی که در اختیار داریم از امام زمان دفاع کنیم. وی افزود: در عهد چهارم «وَالْمُسارِعينَ اِلَيْهِ في قَضاءِ حَوائِجِهِ» پیمان می‌بندیم که در برآورده کردن حاجات امام از دیگران پیشی بگیریم. در عهد پنجم «وَ الْمُمْتَثِلينَ لاَوامِرِهِ» عهد می‌بندیم در امتثال اوامر امام زمان بکوشیم. در عهد ششم «وَ الُمحامينَ عَنْهُ» پیمان می‌بندیم از حامیان آن حضرت باشیم. در عهد هفتم «وَ السّابِقينَ اِلى اِرادَتِهِ» میثاق می‌بندیم که از پيشى‌گيرندگان بسوى خواسته‌هایش باشیم و در عهد هشتم «وَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ» عهد می‌بندیم که در این راه تا شهادت پیش برویم.

در ادامه، حلقه معرفت مهدویت از سوی سرکار خانم فقیه صالحی برگزار شد که در آن به تبیین وظایف منتظران در قبال ظهور امام عصر(عجّ) پرداخته شد.

خانم فقیه صالحی در این نشست بیان داشت: هر انسانی با خالص کردن نیت‌ خود در کارها و با تهذیب و تربیت نفس می‌تواند ظهور امام عصر(عجّ) را تسریع بخشد.

در ادامه این اردو از مجتمع یاوران مهدوی، باغ پرندگان و نمایشگاه مهدویت با روایتگری استادان مهدویت بازدید شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱