مدیر جامعه الزهرا:

رویکرد جامعه الزهرا بر شفاف‌سازی است

مدنی

حجت الاسلام والمسلمین مدنی رویکرد جامعه الزهرا(س) را بر شفاف‌سازی و کوتاه کردن دیوار میان رسانه و این موسسه حوزوی با حفظ شؤونات بانوان دانست.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام والمسلمین مدنی در دیدار حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از اعضاو مدیران این رسانه حوزوی با بیان این که امروزه خبر، از حد یک اطلاع رسانی ساده فراتر رفته است، گفت: چنانچه گفته می شود امروزه رسانه، اسلحه ای کارآمد است و با یک خبر می توان پدیده ای را جابجا کرد، اما حوزه علمیه در زمینه رسانه دچار ضعف جدی است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه به ظرفیت و توانمندی طلاب خواهر در عرصه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد:  رسانه می تواند نقش مهمی در شناسایی و شناساندن طلاب نخبه خواهر داشته باشد.

وی اضافه کرد: رویکرد جامعه الزهرا(س) بر شفاف‌سازی و کوتاه کردن دیوار میان رسانه و جامعه الزهرا(س) با حفظ شؤونات بانوان و نیز اقتضائات جامعه الزهرا(س) است؛ در زمینه مباحثی که مطرح شد اعم از انعکاس خبر، مباحث پژوهشی و شناساندن نخبگان و استعدادهای طلاب خواهر می توانیم با تعامل و تفاهم نامه به راه حل مناسبی دست پیدا کنیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به حکم مدیریت از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که جامعه الزهرا(س) دارای یک هویت منسجمی باشد و نباید در دل حوزه های علمیه خواهران هضم شود بنابراین از نظر چارت تشیکلاتی تحت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قرار نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های علمی و پژوهشی جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های مهارتی تربیت مدرس، مبلغ، مشاور خانواده و پژوهشگر تنها بخشی از رویکرد جدیدی است که با هدف ارتقای مهارت های کاربردی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تصریح بر این که جامعه الزهرا(س) در حوزه خبر و اطلاع رسانی نیز اهتمام ویژه‌ای دارد، افزود: برگزاری دوره‌های مدیریت فرهنگی و آموزشی نیز از مواردی است که مورد نیاز طلاب به ویژه طلاب غیرایرانی است زیرا آنها پس از اتمام درس خود می‌خواهند مجموعه‌ای فرهنگی یا آموزشی را مدیریت کنند بنابراین باید ظرافت‌های فرهنگی را نیز بیاموزند.

 مدیر جامعه الزهرا(س) در ادامه رصد موضوعات مرتبط با زنان و خانواده در اجتماع و رسانه‌ها را از جمله تکالیف محوله به معاونت پژوهش دانست و گفت: تاکید کرده‌ایم تا تمامی همایش‌های مربوط به زن و خانواده  را رصد کنند و محتواها را در اختیار محققان قرار دهند تا اگر آن محتوا صحیح است تقویت شود و اگر شبهه و سؤال است پاسخ متقن و مستدل داده شود؛ خبرگزاری رسا در این زمینه بسیار می تواند به ما کمک کند.

وی با بیان این که تلاش می شود گروه های علمی جامعه الزهرا(س) تقویت شوند، اظهار کرد: قرار شده است تمام درس‌های اساتید ضبط و ارزیابی شوند و پایان نامه ها نیز به سمت مسائل و موضوعات روز سوق داده شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱