در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفت؛

حضور طلاب و اساتید و مدیران جامعه الزهرا در اجتماع بزرگ حوزویان در مدرسه فیضیه

تجمع فیضیه

اجتماع عظیم علما، اساتید و طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه قم در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان «جهاد بزرگ برای ساختن ایران بزرگ» با حضور شخصیت های برجسته حوزوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل،  اجتماع عظیم علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان «جهاد بزرگ برای ساختن ایران بزرگ» با حضور شماری از طلاب و اساتید و کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات مقتدایی، فقیهی، طبسی، اعرافی، خاتمی، مدرسی یزدی، حسینی بوشهری، مصباح یزدی، سعیدی، غروی و حجج اسلام والمسلمین آشتیانی، رفعتی، ربانی، رستم نژاد، مدنی و بهجت پور در این گردهمایی بزرگ حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور پرشور خود و لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب، برای اجرای توصیه‌های رهبری در این بیانیه اعلام آمادگی کردند.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در این تجمع بزرگ و باشكوه که از ساعت 10 تا 12 در مدرسه علمیه فیضه برگزار شد

با بیان اینكه تجمع امروز نشان می دهد كه حوزه انقلابی بوده، هست و خواهد ماند، گفت: مراجع تقلید و علمای بزرگ در زمینه تأیید بیانیه گام دوم پیام داده اند و این بدان معناست كه دشمنان آرزوی انزوای حوزه را به گور خواهند برد.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم به منزله نقشه راه چله دوم انقلاب اسلامی است و باید اجرایی شود؛ اگر این بیانیه به نشست ها و تجمع ها محدود شود به آن جفا شده است، بنابراین باید آن را اجرایی كرد.

آیت الله خاتمی از تشكیل كمیته اجرایی سازی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی جامعه مدرسین به ریاست آیت الله حسینی بوشهری خبر داد و گفت: طلاب باید طرح های خود را در این زمینه به ما ارائه كنند تا وظایف حوزه در اجرای این بیانیه مشخص شود.

وی با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب وقت بسیاری برای نگارش بیانیه گام دوم انقلاب گذاشته اند، افزود: امروز باید دانست كه ٥٧ سال در ایران دین ستیزی، انسانیت ستیزی، مردم ستیزی و آزادی ستیزی حاكم بود، بنابراین باید از نعمت انقلاب و امنیت و آزادی قدردانی كرد؛ دشمنان در همین فیضیه طلاب و فضلای بسیاری را به قتل رساندند، اما امروز به بركت انقلاب امنیت داریم.

آیت الله خاتمی با اشاره به خفقان دوران شاهنشاهی تصریح كرد: عده ای مغرض می گویند آزادی دوران پیش از انقلاب بیشتر بود، در حالی كه همه می دانند شاه با مخالفان خود بدترین رفتارها را داشت؛ او یكی از مخالفان خود را در قفس شیرهای گرسنه انداخت و باید این كارها برای مردم تبیین شود تا قدردان ثبات و امنیت و آزادی كنونی باشند.

نماینده خبرگان با اشاره به اینكه ایران اسلامی در حلقه آتش جهان همانند یك گلستان است، گفت: مردم امروز آزادانه نمایندگان خود را در مجلس، خبرگان و ریاست جمهوری انتخاب می كنند؛ امروز كفه عدالت در كشور سنگین است و نباید عده ای دستاوردهای انقلاب در زمینه عدالت را نادیده بگیرند.

وی با بیان اینكه امروز تیر دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی به سنگ خورده است، افزود: آمریكا می خواست به قطب قدرت در جهان تبدیل شود، اما ملت ایران آن را به زیر كشانده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینكه رهبری، آینده انقلاب را به عناصری همچون علم و پژوهش، معنویت، اقتصاد قوی، عدالت، عزت ملی در روابط خارجی، مرزبندی با دشمن، استقلال و آزادی و سبك زندگی دینی گره زده اند، عنوان كرد: اگر به این عناصر توجه كنیم آینده درخشانی خواهیم داشت؛ امروز تقویت ایمان به خدا و وعده های خدای متعال بسیار مهم است، زیرا دشمن می خواهد اعتقادات مردم را نابود كند و باید در برابر شل حجابی ها و بدحجابی ها احساس نگرانی كرد، زیرا دشمن با همین حربه در اندلس و اسپانیا دین زدایی كرد.

وی افزود: تا كی قرار است مردم بشنوند در فلان جلسه فساد صورت گرفت و در فلان جلسه برخی رقصیدند؟ مسؤولان فرهنگی به كجا می روید؟ اینجا نظام اسلامی است و باید برای اینكه آینده انقلاب را بسازیم باید جنبه دین گرایی را تقویت كنیم.

آیت الله خاتمی پایبندی به ولایت فقیه را یكی دیگر از عناصر شكوفایی ایران اسلامی در گام دوم انقلاب دانست و ابراز كرد: امروز باید دانست ولی فقیه نائب امام زمان(عج) است و بحمدالله مردم در این زمینه همواره حماسه آفریده اند.

وی با بیان اینكه وحدت و همدلی یكی دیگر از عناصر شكوفایی ایران اسلامی در گام دوم انقلاب است، گفت: مردم در این زمینه نیز حماسه آفریده اند و با این كه صابون گرانی به تن همه آن ها خورده، آمدند و به مسؤولان اعلام كردند ما پای صحنه هستیم و شما باید بجنبید؛ مردم پایبند به اصول انقلاب اسلامی هستند و مسؤولان باید از آنها قدردانی كنند.

آیت الله خاتمی درباره فعالیت های شورای عالی حوزه های علمیه بیان كرد: همه اعضای شورای عالی بدون هیچ چشم داشتی تصویب كرده ایم هیچ پولی دریافت نكنیم و همه دغدغه داریم منویات رهبر معظم انقلاب را در حوزه به اجرا در آوریم؛ دغدغه معیشتی مردم به ویژه طلاب دغدغه نخست ما است و از كمبودهای معیشتی شما در رنج هستیم و تلاش می كنیم تا به این وضع سروسامان بخشیم؛ همچنین معنویت و ارتقای سطح طلاب نیز دغدغه ما است و طلاب باید مراقب باشند عده ای نتوانند میان طلاب و شورای عالی شقاق ایجاد كنند.

وی با اشاره به اینكه انقلاب اسلامی به برکت حضور مردم ماندنی است، تأكید كرد: اگر مردم حضور نداشته باشند، اگر رهبر علی بن ابی طالب(ع) هم باشد، آن حكومت سرنگون خواهد شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینكه امروز برخی جریان ها در جامعه ناراضی پروری می كنند، تصریح كرد: امروز ناراضی سازی مردم بدترین منكر است؛ ترامپ می گوید با تحمیل فشار بر مردم ایران آنها را شكست می دهیم، ما هم می گوییم تا دشمنان بدانند ملت ایران به اندازه ای مقاومت خواهند كرد كه آمریكا و ترامپ را به خاك خفت و ذلت بنشانند.

وی صبر را یكی دیگر از عناصر شكوفایی ایران اسلامی در گام دوم انقلاب دانست و اضافه كرد: دشمن می خواهد مردم ایران را خسته جلوه دهد، اما تاریخ نشان داده است كه ملت ایران خسته نمی شود، بلكه دشمن را خسته خواهد كرد.

آیت الله خاتمی با تأكید بر اینكه عزت یكی دیگر از عناصر شكوفایی ایران اسلامی در گام دوم انقلاب است، تصریح كرد: دشمن در تلاش است دزدانی كه ملت ایران آنها را از در كشور بیرون انداخته اند، از پنجره لوایح استكباری دوباره به ایران بازگرداند، اما باید بداند ملت ایران هیچگاه تسلیم این لوایح استكباری نخواهد شد، زیرا این مملكت، مملكت "هیهات من الذله" است.

 IMG14341994

photo_2019-03-03_12-41-28

photo_2019-03-03_12-40-54

IMG12322455

43962_579

IMG14342098

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱