معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف و سامانه شمیم رونمایی می‌شود

رونمایی از سامانه شمیم / تهرانی و آمره ئی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی از رونمایی سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف و سامانه شمیم در روز چهارشنبه 8 اسفندماه در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع آیین اختتامیه نخستین همایش کتاب سال بانوان که در سالن جلسات دفتر ریاست جامعه‌الزهراعلیهاالسلام برگزار شد، با بیان اینکه در سند راهبردی جامعه‌‌‌الزهرا علیهاالسلام، امر تبلیغ یکی از مأموریت‌های عظیم این نهاد‌ علمی و حوزوی شمرده‌شده است، اظهار داشت: این نهاد در راستای اعتلای فکر و فرهنگ و تمدن اسلامی با عمل به منویات حضرت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و با تکیه‌بر اساتید فاضل و آگاه به زمان و بهره‌گیری از نظام آموزشی نخبه‌پرور و تربیت‌محور نظام مدیریت هوشمند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به مأموریت‌های مرکز علمی و حوزوی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: تربیت بانوان مؤثر در جامعه و توانا در تعلیم و تربیت؛ تبلیغ  و ترویج ارزش‌ها، معارف و ارزش‌های ناب با تأکید بر موضوع زن و خانواده به‌ویژه در مجامع علمی و فرهنگی ازجمله راهبردهای این مرکز علمی و آموزشی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه‌الزهراعلیهاالسلام با اشاره به راهبردهای کلان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: ایجاد زمینه‌های تقویت پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی در نظام‌های تعلیم و تربیت و پژوهش و تبلیغ؛ ارتقا، ساماندهی و نظام‌مندسازی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی متناسب با نیازها؛ بهسازی و پشتیبانی و شبکه‌سازی و بهره‌گیری مؤثر از دانش‌آموزان به‌ویژه مبلغان کارکردهای کلان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام هستند.

تهرانی با اشاره به تدوین طرح شمیم (شبکه مبلغان یاس مطهر) گفت: در این طرح جامع، رویکرد اصلی ما در درجه نخست، تربیت مبلغان است که مبلغان با 6 مهارت به‌صورت عمومی و کلی آشنا می‌شوند، بعد از اتمام دوره، آن دسته از طلابی می‌خواهند رسماً به‌عنوان مبلغ تشکیل پرونده تبلیغی بدهند باید حتماً دوره‌های تخصصی تبلیغی را بگذرانند.

وی افزود: در این دوره تخصصی در دو عرصه مخاطب محور و موضوع محور اقدام به تربیت مبلغان کرده‌ایم، در بخش موضوع محور 10 رشته- گرایش را ایجاد کرده‌ایم که رشته گرایش فضای مجازی، رشته گرایش پاسخ به سؤالات دینی، مهدویت و مسائل سیاسی ازجمله رشته گرایش‌هایی هستند که باید مبلغانا در این زمینه‌ آموزش ببینند.

تهرانی سپس از رونمایی سایت و سامانه پاسخ به سؤالات فقه و معارف و سامانه شمیم در روز چهارشنبه 8 اسفندماه در تالار بیداری جامعه‌الزهرا علیهاالسلام خبر داد و گفت: اداره پاسخ به سؤالات  با  بهره‌مندی از ظرفیت علمی  بیش از 50  استاد مجرب و کارشناس در عرصه پاسخگویی به سؤالات شرعی، اعتقادی، قرآنی، تاریخی و تربیتی فعالیت دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه‌الزهراعلیهاالسلام افزود: با راه‌اندازی سایت و سامانه پاسخگویی فقهی و اعتقادی، ورود به سایت، همانند ورود به اداره پاسخ به سؤالات است و کاربران می‌توانند با بهره‌مندی از کلیه امکانات سایت، ازجمله محصولات فرهنگی(50 جزوه موسوعه فقهی، مقالات معارفی، پوسترهای طهارت در نماز (ویژه اصناف)، نرم‌افزارهای اندروید، کلیپ‌های معارفی) بهره‌مند شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در آینده مرکز ملی و بین‌المللی پاسخ به سؤالات دینی و فقهی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شکل بگیرد، تعداد پاسخگویان به‌زودی افزایش می‌یابد، این سامانه و سایتی که در دفتر فناوری راه‌اندازی شد مراجعه بانوان را در سراسر کشور بسیار تسهیل می‌کند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱