به مناسبت گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا؛

کارمندان جامعه‌الزهرا(س) با خانواده‌های شهیدان کرمی و دهقانی دیدار کردند

شهید دهقانی

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها، مدیر مهد کودک جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و جمعی از کارمندان این اداره با خانواده‌های شهیدان کرمی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن دهقانی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جمعی از کارکنان اداره کل امور طلاب و خانواده ها به مناسبت گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، با خانواده‌های شهیدان کرمی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن دهقانی که فرزندانشان در مهدکودک شکوفه های بهار حضور دارند، دیدار کردند.

خانم عرب خزائلی مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها، خانم ازناوی مدیر مهد کودک جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و جمعی از کارمندان این اداره در منزل شهید کرمی حضور یافتند و با همسر و فرزندان این شهید والامقام دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، همسر شهید کرمی به بیان خاطراتی از همسر شهید خود پرداخت و توفیق شهادت را نصیبت بزرگمردانی چون این شهید بزرگوار دانست.

دیدار و گفتگو با خانواده شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن دهقانی شهید مدافع حرم که اربعین امسال در حلب به شهادت رسید، از دیگر برنامه‌های کارمندان اداره کل امور طلاب و خانواده ها بود.

در این دیدار، همسر شهید دهقانی که از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است، نیز به بیان خاطراتی از همسر شهید خود پرداخت.

وی که 16 سال با این شهید مدافع حرم زندگی مشترک داشته و حاصل ازدواج آنان دو دختر است، به ویژگی های اخلاقی همسر شهیدش اشاره کرد و اظهار داشت: مهم ترین ویژگی ایشان این بود که همیشه خنده‌رو و شوخ‌طبع بودند، به طوریکه پس از شهادت به «شهیدِ خندان» معروف شدند.

همسر شهید دهقانی تصریح کرد: ایشان تقریبا در همه عکس‌هایی که از ایشان به یادگار مانده به جز تصاویر مربوط به مراسم عزاداری، چهره خندان دارند.

وی ادامه داد: شهید دهقانی همواره آرزوی شهادت داشت و می گفت من تا کنون هرچه از خدا هستم اجابت شده، تنها خواسته ام که برآورده نشده، شهادت است که امسال به فیض شهادت نائل شد و به آرزوی خود رسید. 

همسر شهید دهقانی به شهادت شهید ابراهیم رشید یکی دیگر از شهدای مدافع حرم که چند ماه قبل از شهید دهقانی به شهادت رسید و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد، اشاره کرد و گفت: شهید دهقانی و شهید رشید در اولین اعزام به سوریه با هم آشنا می شوند که یک روز قبل از بازگشت، ابراهیم رشید در سوریه به شهادت می رسد و شهید دهقانی از شهادت ایشان خیلی متأثر می شود.

وی افزود: شهید رشید را در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای قم به خاک سپردند، یکی از مادران شهید که هر روز بر سر مزار پسر شهید خود می رفت، می گفت هر روز که گلزار می رفتم، شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی را بر سر مزار شهید رشید می دیدم، ایشان به شهید رشید که به فیض شهادت رسیده بود، غبطه می خورد.

همسر شهید دهقانی  مچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفان از اساتید اخلاق حوزه و استاد شهید دهقانی که 16 شهریور امسال و قبل از شهادت این شهید والامقام بالای منبر سخنرانی از دنیا رفتند، یادآور شد: مرحوم استاد عرفان از اساتید فاضل و وارسته حوزه بود که با شهید دهقانی ارتباط خوبی داشت و با یکدیگر عقد اخوت خوانده بودند.

وی اظهار داشت: مرحوم استاد عرفان پیش از وفات و پس از اولین اعزام شهید دهقانی به منطقه به خانواده خود گفته بودند برای من مسجل شد که اگر  حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی از این سفر به سلامت برگردد، در سفر بعدی به شهادت نائل می شود.

وی ادامه داد: شهید دهقانی ارادت ویژه ای به مرحوم استاد عرفان داشت و وقتی این عالم فرزانه و وارسته چنین از دنیا رفتند، می گفت استاد عرفان چه سعادتی داشت که بر منبر رسول الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله از دنیا رفت.

وی تصریح کرد: شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی در دومین اعزام خود به سوریه، روز اربعین در حالیکه بر منبر بود و روضه حضرت رقیه علیهاالسلام خوانده می شد، به فیض شهادت نائل شد و این بهترین نوع شهادت برای ایشان بود.

وی با بیان اینکه شهید دهقانی لیاقت چنین شهادتی را داشت، گفت: زمانی که شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی را به خاک سپردند با وجود اینکه چند شهید پس از شهید رشید در گلزار شهدا دفن شده بودند، اما مزار شهید دهقانی دقیقا در کنار مزار شهید رشید قرار گرفت و دوستان و نزدیکان معتقد بوند که شهید دهقانی این جایگاه را برای خود انتخاب کرده بود.

وی با تصریح بر اینکه شهید دهقانی متعلق به قم است، به گزیده ای از وصیت نامه این شهید والامقام اشاره کرد که آمده: «مرا در قم دفن کنید تا در پناه بی‌بی فاطمه معصومه علیهاالسلام که سال‌ها جیره‌خوارش بودم، باشم. مقداری تربت سیدالشهداء علیه‌السلام و مقداری از تربت شلمچه، شهدای بزرگ همراهم بگذارید، شاید مشمول شفاعت آنان شوم. همچنین دستمال مشکی اشکم که خدا قبول کند، در روضه ها همراهم بوده، آن را هم همراه بگذارید ...».

در این دیدار هدیه ای به رسم یادبود از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده ها به همسر و فرزندان این شهید والامقام تقدیم شد.

کارمندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن تبریک و تسلیت به این خانواده معظم، برای این خانواده معظم، صبر جمیل و اجر جزیل را آرزو کردند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱