نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در جامعه الزهرا برگزار می شود

کتاب سال بانوان

نخستین همایش کتاب سال بانوان نهم اسفند ماه با تجلیل از آثار برتر در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: نخستین همایش کتاب سال بانوان روز پنجشنبه 9 اسفند همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت زهرا علیهاالسلام در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: این همایش، رویکرد ملی دارد و بیش از 500 اثر علمی در قالب کتاب و رساله به دبیرخانه همایش ارسال شده که بیشترین فراوانی آثار در حوزه مطالعات زن و خانواده است.

حقانی به نوع آثار اشاره کرد و افزود: در این همایش، کتاب‌های تألیفی بانوان در حوزه‌های علوم اسلامی و انسانی و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان پذیرفته شدند، همچنین بخش ویژه این همایش به کتاب‌های تألیفی آقایان و بانوان با موضوع «مطالعات زن و خانواده» اختصاص یافت.

وی یادآور شد: در ارزیابی آثار، ۱۱ هیئت داوری در ۱۱ موضوع پژوهشی توسط کمیته علمی این همایش تشکیل شد که صد استاد فاضل حوزوی و دانشگاهی حضور دارند و به ارزیابی اجمالی و تفصیلی آثار پرداختند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: پس از ارزیابی اجمالی، ۱۴۷ اثر نمره ارزیابی تفصیلی را دریافت کردند که از میان این تعداد، نفرات برگزیده و شایسته‌های تقدیر انتخاب شدند.

حقانی یادآور شد: مراسم اختتامیه همایش کتاب سال بانوان روز پنجشبنه 9 اسفند در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود و برگزیدگان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری همایش کتاب سال بانوان، کار اساسی ما آغاز می‌شود که در این راستا، ظرفیت‌ها و خلأهای پژوهشی این عرصه شناسایی شده و فعالیت‌های مرتبط با عرصه زن و خانواده ساماندهی و جهت‌دهی می‌شوند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: حمایت از آثار پژوهشی بانوان و آثار برتر پژوهشی در عرصه زن و خانواده، شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، زمینه‌سازی مشارکت پژوهشگران و واحدهای پژوهشی در تولید علم و نظریه‌های علمی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

حقانی در پایان تأکید کرد: این اقدام برای اولین بار در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام صورت گرفت تا پیشگام و پیشتار در شناسایی ظرفیت بانوان پژوهشگر، ساماندهی و جهت‌دهی پژوهشگران عرصه زن و خانواده باشیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱