به همت اداره امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س)؛

نخستین کارگاه اساتید همیار تربیتی برگزار شد

کارگاه همیاران تربیتی

نخستین کارگاه اساتید همیار تربیتی با عنوان نظام تعلیم و تربیت اسلامی با حضور 20 نفر از اساتید همیار تربیتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نخستین کارگاه بدو خدمت اساتید همیار تربیتی با عنوان نظام تعلیم و تربیت اسلامی از سوی اداره امور تربیتی در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

گفتنی است؛ اداره امور تربیتی اولین مرحله از طرح مشارکت اساتید همیار تربیتی را در راستای ارتقای امور تربیتی طلاب مدارس و خوابگاه با همکاری اداره امور اساتید برگزار می‌کند.

در این طرح جهت هماهنگی و ارائه محتوای علمی – تخصصی در زمینه تربیتی اولین کارگاه بدو خدمت اساتید همیار تربیتی برگزار شد  که 20 نفر از اساتید همیار تربیتی حضور داشتند.

در این کارگاه حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌پور به تبیین مباحث مقدماتی نظام تعلیم و تربیت اسلامی پرداخت و در ادامه عناصر نظام تعلیم و تربیت اسلامی را که عبارتند از؛ مبانی، اهداف، اصول، روش، عوامل و موانع و غیره برشمرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشم پور با ارائه توضیح مختصر درباره هریک از عناصر، مفاهیم مدنظر در حوزه‌ی نظام تعلیم و تربیت اسلامی را از عناصر مذکور تبیین و در راستای موضوعات مطروحه، کتب مرتبط را معرفی کرد.

کتب مذکور جهت استفاده اساتید در محل کارگاه قرار گرفته بود که با گروه‌بندی اساتید، هر گروه جمع‌آوری و ارائه مطلب پیرامون هر عنصر را برعهده گرفت و پس از مطالعه و گردآوری مباحث در ادامه کارگاه، هریک از گروه‌ها مباحث خود را در زمینه مبانی، اهداف، اصول، روش‌ها و عوامل و موانع در نظام تعلیم و تربیت اسلامی ارائه کردند.

پس از ارائه مباحث توسط اساتید سرگروه، مطالب تکمیلی توسط استاد هاشم‌پور مطرح شد.

گفتنی است؛ سایر دوره‌های علمی و معرفتی اداره امور تربیتی در طول ترم جدید تحصیلی برگزار خواهد شد.   

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱