اجتماع باشکوه و حماسی 9 دی در مدرسه علمیه فیضیه/ گزارش تصویری

حماسه 9 دی -2

طلاب، اساتید و اقشار مردم متدین و انقلابی قم با حضور پرشور و حماسی خود در اجتماع بزرگ 9 دی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم بزرگداشت حماسه ماندگار یوم الله 9 دی همزمان با سراسر میهن اسلامی با حضور آحاد مردم شریف و متدین قم به ویژه طلاب حوزه های علمیه در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.

طلاب، اساتید و اقشار مردم متدین و انقلابی قم قبل از ساعت 10 صبح، با حمل پلاکاردهایی با مضمون گرامیداشت حماسه 9 دی در مدرسه علمیه فیضیه حضور پیدا کردند و محوطه فیضیه مملو از جمعیت انقلابی و ولایتمدار بود.

بانوان انقلابی و ولایتمدار حوزه علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که قرار بود تجمع جداگانه‌ای در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام داشته باشند، پیرو درخواست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم مبنی بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم، به خیل عظیم تجمع مدرسه فیضیه پیوستند و بخشی از صحن مدرسه فیضیه را به خود اختصاص  دادند.

بروشورها و پوسترهایی با مضمون بصیرت و شعارهای حماسی از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تهیه و چاپ شده بود که در اختیار بانوان طلبه قرار گرفت.

تجمع کنندگان با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»‌،‌«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فتنه گر» و با شعار «خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است» علیه استکبار جهانی  و ایادی داخلی آنان شعار دادند و حمایت خود را از ولایت مطلقه فقیه و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی اعلام کردند.

در این مراسم بسیاری از شخصیت‌ها و اساتید حوزه علمیه از جمله آیات حسینی بوشهری، اعرافی و همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان قم حضور داشتند و مردم فوج فوج در این مراسم حضور به هم رساندند.

مجری این برنامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون فتنه‌های احتمالی آینده، مردم را به رصد و موضع‌گیری انقلابی در اتفاقات جاری کشور دعوت کرد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه  و امام جمعه موقت تهران، سخنران این مراسم بود که در آغاز برنامه ضمن گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، عنوان کرد: حماسه ماندگار 9 دی سال 88 از 5 ویژگی مهم برخوردار بود که عبارت از «حماسه بیعت با ولایت»، «حماسه حضور«، «حماسه بصیرت»، «حماسه مقاومت» و «حماسه عشق به ابی عبدالله(ع)» است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حماسه مردم کمر فتنه را شکست، گفت: حوزه علمیه قم بصیر است و این حوزه در شکل گیری انقلاب اسلامی همراه با امام خمینی(ره) نقش زیادی داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: حماسه نهم دی قابل تشبیه با حرکت عاشورایی مردم در سال ۵۷ بوده و بصیرت این مردم کمر فتنه را شکسته و خواهد شکست، دشمنان باید بدانند که آرزوی جدایی حوزه علمیه از انقلاب و نظام اسلامی را به گور خواهند برد.

بعد از اتمام سخنان آیت‌الله سید احمد خاتمی، تجمع‌کنندگان در مدرسه فیضیه  با شعارهای «الله اکبر»، «لااله الاالله»، محمد رسول‌الله»، «ما همه باهم هستیم پشت ولایت هستیم»، «ما ذوالفقار حیدریم مطیع امر رهبریم»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «حمایت از ولایت رمز نجات ملت»، «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر سازشکار»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آل سعود» به سمت میدان شهدا راهپیمایی کردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱