مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در همایش پیاده‌روی اربعین

اختتامیه همپای قافله و قاب زیارت 3

حسینی کاشانی تصریح کرد: همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، دریچه هنر را برای ما گشوده تا از این ظرفیت برای نمایش این حرکت عظیم به جهانیان استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جناب آقای سیدموسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام که با حضور بانوان طلبه و شرکت‌کنندگان در دومین سوگواره عکس اربعین حسینی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به مسئولیتی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش داشتم، یکی از وظایف ما پیگیری رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی در بحث فرهنگ بود که سخنان ایشان را رصد و اجرایی می‌کردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نسبت به بحث هنر و فرهنگ توجه ویژه‌ای دارند و معتقدند که از ظرفیت هنر می‌توان در مجموعه برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: ما آنچنان که شایسته است، به ظرفیت هنر پی نبردیم و از ظرفیت آن استفاده نمی‌کنیم، شاید چند ساعت حرف بزنیم و نتوانیم منظور خود به درستی را منتقل کنیم اما در قالب هنر می‌توان به راحتی منظور و پیام خود را منتقل کرد و نتیجه گرفت.

وی اضافه کرد: یک بیت شعر، فیلم، نقاشی و یا یک عکس می‌تواند پیامی را به مخاطب منتقل کند و توصیه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی این است که از ظرفیت هنر در انتقال پیام‌های دینی و فرهنگی استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما بنا داریم که از ظرفیت هنر در انتقال مفاهیم استفاده کنیم و خوشحالیم که مجموعه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، توجه جدی به مقوله هنر دارد.

حسینی کاشانی تأکید کرد: همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، دریچه هنر را برای ما گشوده تا از این ظرفیت برای نمایش این حرکت عظیم به جهانیان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته پس از همایش اربعین حسینی برای کنگره شهدا خدمت رهبر معظم انقلاب مدظله العالی شرفیاب شدیم، ایشان ضمن قدردانی از مردم عراق جهت پذیرایی از زائران اربعین به این موضوع اشاره کردند که زیارت اربعین و مراسم پیاده روی اربعین را نباید یک اتفاق ساده دید، بلکه این مراسم یک برنامه بسیار تأثیرگذار و دارای جذابیت‌های فراوان و زوایای ناشناخته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: این حرکت عظیم حسینی شاید هنوز برای بسیاری از ما ناشناخته باشد و تا کسی در این محیط قرار نگیرد، نتواند آن را درک کند، اما آنانکه اولین سفر اربعینی خود را رفتند، سال‌های بعد نیز در این سفر معنوی حضور یافتند.  

حسینی کاشانی اظهار داشت: امروز یک کوله پشتی برای ما نماد شده، به ما احساس می‌دهد و ما را به فضای خاص آنجا می‌برد.

وی ادامه داد: وقتی ما در مسیر پیاده روی اربعین حسینی حرکت می‌کنیم، صحنه‌هایی می‌بینیم که افسوس می‌خوریم کاش دوربین بود تا از این صحنه‌ها عکس می‌گرفتیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: درک برخی اتفاقات در مسیر پیاده روی سخت است، کشش و جاذبه ای که در مسیر وجود دارد، صحنه‌هایی که در این مسیر خلق می‌شود و پیامی که توسط عکس‌ها می‌تواند برای مخاطبان منتقل شود.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری دومین سوگواره عکس اربعین حسینی با عنوان «قاب زیارت» در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، گفت: عکس‌هایی که در این زمینه توسط بانوان طلبه خلق شده، اتفاق بسیار مبارکی است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد آثار ارزشمند این سوگواره را به صورت کتاب منتشر کند و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

وی در پایان با بیان اینکه ما خود را جامعه الزهرایی می‌دانیم، اظهار امیدواری کرد که بتوان از ظرفیت هنر در برنامه‌های دینی و فرهنگی استفاده حداکثری داشته باشیم.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱