اولین محفل از سلسله‌محافل لحظه‌های ناب برگزار شد

سلسله جلسات لحظه های ناب- کلید سعادت copy

مدرسه علمیه طیّبات، نخستین محفل از سلسله‌محافل لحظه‌های ناب در محضر استاد را در مقرّ قرآنی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نخستین محفل از سلسله‌محافل لحظه‌های ناب در محضر استاد از سوی مدرسه علمیه طیبات در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

استاد صرافی در این جلسه درباره خانواده هدفمند اظهار داشت: خانواده هدفمند خانواده ای است که به سعادت می رسد و اولین کلید سعادت را مبارزه با نفس و ترک گناه دانسته و متذکر شد، شیعه باید همیشه دنبال جهاد اکبر خود باشد.حضرت پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم به حضرت عزرائیل فرمودند: من غصه امتم را دارم و آن روی آوردن آنها به گناهان است.حضرت نگران گناهان شهوانی امت هستند لذا اولین نکته ای که باید ما طلاب به آن توجه داشته باشیم ترک گناه است که کاری بسیار سخت اما شدنی است.

وی سپس به اهمیت این موضوع پرداخته وادامه داد : باید توجه داشته باشیم که اگر ترک گناه درست صورت گیرد در مرحله بعدی موفق خواهیم شد. سپس استاد به ذکر نمونه‌هایی در این زمینه پرداخته وشرح حالی از زندگی مشهدی کاظم را بیان کرد که با وجود نیاز شدید خانواده از کاری که در آن روزی حرام برای خانواده به همراه داشت، کناره‌گیری کردند، همین اخلاص ایشان منجر به توجه باری تعالی به ایشان شد که حافظ کل قرآن شدند.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه بحث بودن با امام علیه‌السلام را به عنوان کلید دوم یاد کرد و گفت :ما در زمانی هستیم که امام زمانمان در پرده غیبت است، می خواهیم او را ببینیم و سؤالاتمان را از ایشان بپرسیم، باید گناه نکنیم و اگر گناه هم کردیم از اماممان روی بر نگردانیم.

وی یادآور شد: جوانی در زمان امام صادق علیه‌السلام شراب خورده بود، وقتی امام را دیدخجالت کشید رویش را به دیوار کرد تا امام ایشان را نبیند. امام علیه‌السلام نزدیک ایشان شد، دست به شانه اش زد حالش را پرسید و فرمود: در هر شرایطی که هستی از امامت روی بر نگردان. این مطلب یعنی بودن با امام در هر شرایط. خود امام می‌فرماید: حتی موقع ارتکاب گناه به یاد ما باشید تا نجاتتان دهیم. آیه الله بهجت فرمودند:هر کاری که خواستی بکنی بگو یا صاحب الزمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام کلید سوم را همراه بودن با امام دانست و گفت: در طول تاریخ بسیاری افراد با امام بودند ولی در آخر دست از امام کشیدند و بعضی اول با امام نبودند اما در آخر به امام گرویدند، مثل حر بن ریاحی  و ابوالحتوف وسعد.

وی سپس به نقل داستان آنها پرداخت و ادامه داد: هر روز که از خواب بیدار می شوید با امام خویش سخن بگویید. در دعاها و قرائت قرآن امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را یاد کنید و هیچوقت حضور این عزیزان را فراموش نکنید.

در آخر بحث با ذکر مداحی به مناسبت ماه ربیع الاول وذکر صلوات به پایان رسید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱