به همت اداره قرآن و حدیث؛

دومین مرحله غیرحضوری «قرآن صاعد» برگزار می‌شود

سیری در صحیفه سجادیه

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از آغاز مرحله دوم از دوره مطالعاتی غیرحضوری سیری در صحیفه سجادیه با عنوان «قرآن صاعد» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم طیبه سادات طباطبایی روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الأول گفت: با توجه به این که صحیفه سجادیه یکی از منابع پربار و ارزشمند شیعه است و بزرگان ما همواره به نقش تربیتی و درس‌آموزی این کتاب شریف و تأثیرگذاری فوق‌العاده آن به عنوان سفره معنوی در زندگی بشری و حیات‌بخشی آن  تأکید دارند، طرح مطالعاتی صحیفه سجادیه با عنوان «قرآن صاعد» به همت اداره قرآن و حدیث در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

مدیر کل امور تربیتی افزود: دعاهایی که از زبان امام سجاد علیه‌السلام به ما رسیده است، حاوی ظریف‌ترین و عمیق‌ترین معارف است و باید قدر این مجموعه را دانست و با آن مأنوس بود.

طباطبایی تصریح کرد: اهمیت صحیفه سجادیه از آنجا است که امام معصومی همچون حضرت سجاد علیه‌السلام با خدای خویش با این دعاها راز و نیاز و نیایش می‌کرده است.

وی ادامه اد: صحیفه سجادیه که از آن به «زبور آل محمد» نیز یاد می‌کنند، هم از نظر گوینده و هم از نظر مخاطب (که خداوند متعال است) از ویژگی خاصی برخوردار است؛ علاوه بر محتوای عمیق و مضامین متعالی که در این دعاها نهفته است، از نظر سند نیز از استحکام خاصی برخوردار است

مدیر کل امور تربیتی تأکید کرد: اهل بیت عصمت علیهم‌السلام، پیوسته مواظبت و مراقبت از این کتاب را که میراث ارزشمند امام زین‌العابدین علیه‌السلام است، به دیگران توصیه می‌کردند.

طباطبایی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های حوزه علمیه این است که این کتاب شریف را به بطن زندگی مردم و به ویژه طلاب کشانده تا زمینه انس هرچه بیشتر با احادیث فراهم شود.

وی با اشاره به آغاز دومین مرحله دوره غیرحضوری سیری در صحیفه سجادیه، گفت: این دوره، در 8 مرحله برگزار می‌شود و در پایان به شرکت‌کنندگانی که نمره حد نصاب را  در همه مراحل کسب کنند، گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

مدیر کل امور تربیتی یادآور شد: طلابی که به هر دلیل موفق به شرکت در مرحله اول دوره نشده‌اند می‌توانند با ارسال پاسخنامه مرحله اول و دوم  تا نیمه آذر ماه در این طرح شرکت کنند.

طباطبایی اضافه کرد: طلاب می‌توانند جهت دریافت دفترچه سؤالات به ورودی ساختمان شهید بهشتی رحمه‌الله‌علیه، طبقه همکف، سرای ثقلین مراجعه کنند و یا از طریق سایت وکانال جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پیام‌رسان سروش به نشانی @jz_news  دریافت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32112355 تماس بگیرید.

جهت دریافت دفترچه مرحله اول دوره مطالعاتی قرآن صاعد (سیری در صحیفه سجادیه) این پیوند را فعال کنید.

جهت دریافت دفترچه مرحله دوم دوره مطالعاتی قرآن صاعد (سیری در صحیفه سجادیه) این پیوند را فعال کنید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱