مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در جمع زائران حسینی؛

زیارت اربعین بزرگترین کلاس درس شیعیان است

مدنی 9

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی گفت: امسال با توجه به وضعیت بودجه و مشکلات مالی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، بسیاری با راه‌اندازی سفر اربعین حسینی مخالف بودند، اما این سفر معنوی برای طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به اندازه یک سال درس اخلاق تأثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی روز جمعه در جمع اعضای کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام، عنوان کرد: در زیارت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام دو شرایط گذاشته اند، از جمله اینکه فرد برای زیارت حضرت، «عارفاً بحقه» باشد و دوم اینکه بدون غرور و تکبر باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: گیت بازرسی امیرالمؤمنین علیه‌السلام این است که زیارت معنوی شامل حال انسان های مغرور و متکبر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با تصریح بر اینکه ما باید با خودخواهی مبارزه کنیم، گفت: ما در این شرایط مالی و اقتصادی، تنها به خاطر زیارت نیامده‌ایم، بلکه آمدیم تا درسی بیاموزیم، زیرا زیارت اربعین بزرگترین کلاس درس شیعیان است.

وی با بیان اینکه مظهر بهشت در دنیا، خانه حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و فرزندان آن حضرت است، گفت: دشمن ترین دشمنان امام علی علیه‌السلام به عظمت آن حضرت اعتراف داشته اند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اهمیت زیارت اربعین حسینی، یادآور شد: برخی بزرگان نقل کردند از برخی بزرگان را که وقتی مرا دفن کردند، ملائک برای سؤال و جواب آمدند و گفتند این فرد بوی حسین علیه‌السلام می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام، آیت‌الله حکیم ها فدا شدند تا امروز مسیر اربعین حسینی باز شده و این مسیری است که با خون شهدا باز شده و ما و شما باید با لحظه لحظه حضورمان، متوجه خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه سفر اربعین حسینی یک سفر عادی نیست، یادآور شد: امسال با توجه به وضعیت بودجه و مشکلات مالی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، بسیاری با راه اندازی سفر اربعین حسینی مخالف بودند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: برخی معتقد بودند که ما مؤسسه علمی آموزشی هستیم و یک مجموعه زیارتی نیستیم، به همین خاطر، درخواست لغو این سفر معنوی را داشتند، اما به عقیده من، اربعین حسینی برای طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به اندازه یک سال درس اخلاق تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: سفر معنوی اربعین حسینی، یک سرمایه گذاری است و نگاه ما این است که 300 نفر از بانوان طلبه در اقیانوس زیارت حضرت أباعبدالله الحسین و امیرالمؤمنین علی علیهماالسلام متحول شوند و زندگی علوی، فاطمی و حسینی را در پیش بگیرند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱