30 مهرماه؛ آخرین مهلت شرکت در نخستین مسابقه از سلسله‌مسابقات «حسن خلق»

مسابقه حسن خلق

نخستین مسابقه از سلسله‌مسابقات «حسن خلق» با عنوان «جاذبه لبخند» در قالب‌های حدیث‌گرافی، طراحی، نقاشی، خطاطی، شعر، عکس و قالب‌های هنری ویژه طلاب هنرمند برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم معصومه وثاقتی جمیل روز شنبه در گفتگو با واحد خبر با اشاره به اعلام نخستین فراخوان مسابقه حسن خلق از سوی مرکز تخصصی طلاب بین‌الملل، عنوان کرد: «حُسن خلق»، یکی از آموزه‌های مهم دین اسلام است که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بنا بر آیه ۴ سوره قلم «وَإِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظيمٍ» خود متخلق به آن بوده و همه مؤمنان و پیروان خود را به آن سفارش کرده است.

مسئول آموزشی پژوهشی مرکز تخصصی طلاب بین‌الملل اظهار داشت: به یقین، حسن خلق روابط انسانی را عمق بیشتری داده و تأثیر کلام و رفتار آدمی را روی مخاطب افزون خواهد کرد و حال آنکه ترشرویی ارتباطات انسانی را کمرنگ و بی اثر شدن گفتار و رفتار را به دنبال دارد.

وثاقتی افزود: حسن خلق به عنوان یک روش ارتباطی در اشکال مختلف خوشرویی، خوشخویی و خوشگویی متجلی است و از این رو بررسی زوایای مختلف آن، یکی از برنامه‌های مهم مرکز تخصصی طلاب بین‌الملل در قالب سلسله‌مسابقات «حسن خلق» است.

وی تصریح کرد: این مسابقات به صورت فصلی، ماهانه و هفتگی برگزار خواهد شد که دفتر اول آن تحت عنوان «جاذبه لبخند» در مردادماه منتشر می‌شود.

مسئول آموزشی پژوهشی مرکز تخصصی طلاب بین‌الملل یادآور شد: هر چند که تبسم هدیه گرانبهایی به مخاطب است و در حوزه‌های مختلف تأثیرات زیادی روی اطرافیان انسان دارد، ولی شاهدیم که در زندگی کنونی ما انسان‌ها به واسطه مشغله‌های زیاد کاری، خانوادگی و اجتماعی این امر مهم متمایل به کمرنگی و فراموشی است، در صورتی که جامعه ما برای بهینه‌سازی ارتباطات آحاد خود نیاز مبرمی به تبسم و خوشرویی به عنوان فرهنگ اسلامی دارد.

وثاقتی بیان داشت: ما رهپویان، دانش‌پژوهان و مبلغان علوم اسلامی باید با اطاعت از فرامین قرآنی و همچنین الگوبرداری از سیره پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله و ائمه معصومین علیهم‌السلام، حقیقت ناب و متعالی اسلام را به همان روشی که آن بزرگان در میان امت اسلامی گسترش داده‌اند، در اختیار افراد جامعه خود قرار داده و چهره لطیف و رحمانی دین مقدس اسلام را با حسن خلق به همه بشناسانیم.

وی گفت: هدف این سلسله مسابقات آن است که در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی و عملی علاوه بر به چالش کشیدن طلاب و ترویج حسن خلق، طلاب مستعد زمینه‌های مختلف را شناسایی کرده و ابعاد جدیدی از فعالیت‌های تبلیغی را به جهان اسلام عرضه کنند.

مسئول آموزشی پژوهشی مرکز تخصصی طلاب بین‌الملل در ادامه اظهار داشت: این مسابقه در قالب‌های حدیث‌گرافی، طراحی، نقاشی، خطاطی، شعر، عکس و قالب‌های هنری برگزار می‌شود، همچنین علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب مقالات پژوهشی ارسال کنند.

وثاقتی، مهلت ارسال آثار را تا ۳۰ مهرماه اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق آدرس الکترونیکی int.center@jz.ac.ir و یا از طریق آیدی @intcenter۲۱۱۹ در برنامه سروش و ایتا ارسال کنند، همچنین می‌توان به صورت حضوری و یا ارسال پستی به واحد آموزش مرکز تخصصی طلاب بین الملل اقدام شود.

وی در پایان با بیان اینکه ارسال آثار به زبان‌های مختلف همراه با ترجمه فارسی مورد پذیرش است، یادآور شد: همه طلاب هنرمند می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱