چرا حمایت از کالای داخلی؟

حمایت از کالای ایرانی

خرید کالای ایرانی به منزله لبیک به ندای امام و رهبری، افتخار ملی، تشویق اقتصاد ملی، پاسداری از اقتصاد ملی، عدم بی کاری جوانان ایرانی، ایجاد فرصت های شغلی، مبارزه با استکبار و دشمنان قسم خورده و عدم نفوذ دشمنان است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «سال 97، سال «حمایت از کالای ایرانی» است. مخاطب این شعار، آحاد ملت و مسئولانند همه باید سخت کار کنند».

خطاب امام خامنه ای در این پیام بیشتر مردم بود چون همواره مردم اند که جریان ساز هستند و معادلات را تغییر می دهند و مردم عزیز و شریف ما اگر همت کنند ان شا‌‌‌ء ‌الله رشد و پیشرفت کشور ما سرعت خواهد گرفت.

پس بیاییم عهد ببندیم که از تولید داخلی حمایت  کنیم و کالای ایرانی خرید کنیم، چون خرید کالای ایرانی یعنی لبیک به ندای امام و رهبر، افتخار ملی، تشویق اقتصاد ملی، پاسداری از اقتصاد ملی، عدم بیکاری جوانان ایرانی، ایجاد فرصت های شغلی، مبارزه با استکبار و دشمنان قسم خورده و عدم نفوذ دشمنان.

چرا خرید خارجی نه!

براساس آموزه های قرآنی و اسلامی به چند دلیل باید کالای خارجی نخریم:

اول: به خاطر عدم تسلط دشمن برما و به تعبیر دینی قاعده نفی سبیل؛ یکی از مصادیق عینی موجود در آموزه های دین مبین اسلام برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و لزوم مصرف کالای داخلی قاعده نفی سبیل است.

بر مبنای آیه 114 سوره ی مبارکه ی نساء " لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً"...خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان، تسلطی نداده است؛ بر این اساس نباید کاری کنیم دشمن بر ما تسلط داشته باشد.

دوم: خداوند مومن را عزیز آفریده برای حفظ عزت و کرامت خود باید کالای داخلی بخریم.

امام صادق (ع) در همین زمینه می‌فرمایند:"  همانا خداوند امور مؤمن را به خودش تفویض کرده است و(البته) تفویض نکرده است که ذلیل باشد و بر اساس آیه قرآن مؤمن عزیز است و ذلیل نیست."

بیعی است که در این نگاه هر گونه مبادله و فعالیت اقتصادی که موجب قدرتمندتر شدن دشمنان جامعه ی اسلامی شود؛ متقابلاً شرایط ذلت مسلمانان را فراهم نموده و جایز نخواهد بود.

سوم: تقبیح برقراری رابطه دوستانه با کافران  خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:" الَّذینَ یتَّخِذُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیأَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَیَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعاً." این آیه شریف و امثال آن، مودت و دوستی با کفار به جای مؤمنان را منع می‌کند؛ چون این دوستی سبب سلطه و سلطنت اعتباری و واقعی کفار می‌شود. نهی از دوستی کفار، بر حرمت هر عملی دلالت می‌کند که موجب سلطه و سلطنت و نفوذ کفار شود.

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی نیا

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱