مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در همایش طلاب جدیدالورود خوابگاهی:

دشمن بدون هیچ ترحمی کمر به نابودی کشور بسته است / افق نگاه طلاب، شهید اول‌ها و شهید ثانی‌ها باشد

مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه افق نگاه طلاب، شهید اول‌ها و شهید ثانی‌ها باشد، چهار هدفی را که بانوان طلبه باید در مسیر طلبگی پیش روی خود قرار دهند، برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در همایش طلاب جدیدالورود خوابگاهی(حضوری) که در تالار بیداری اسلامی این موسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به طلاب جدیدالورود اظهار داشت: امیدواریم به خواست خداوند متعال امروز برای طلاب جدیدالورود یک روز به‌یادماندنی در طول عمرشان باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و حادثه تروریستی اهواز گفت: این حادثه هم قلب‌های ما را داغدار کرد و هم هشدار جدی به مسئولان داد که دشمن از هیچ راهی برای مقابله با ایران اسلامی دریغ نمی‌کند، در جنگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و بدون هیچ ترحمی کمر به نابودی کشور بسته است.

وی ادامه داد: باید همگان تلاش کنیم همان‌طور که در هشت سال جنگ تحمیلی دفاع کردیم و پیروز شدیم و آن را با افتخار پشت سر گذاشتیم، این مرحله حساس کنونی را نیز پشت سر بگذاریم و مسئولان انجام‌وظیفه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی، بیان نکاتی را به طلاب جدیدالورود حضوری ضروری دانست و گفت: همه حرف‌ها را این روزها حضرت زینب علیهاالسلام زده است و همگی باید این بانوی گرامی اسلام را الگویی برای خود قرار دهند، بنابراین آن‌کسی که به خواست خداوند متعال و با عنایت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در پی آموختن علوم دینی است و در عداد قافله اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار می‌گیرد، نیازمند زاد و توشه‌هایی است که باید مورد توجه طلاب علوم دینی قرار گیرد.

اخلاص؛ رمز ماندگاری و اثرگذاری ائمه اطهار علیهم‌السلام

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: چه شد که در بیابان لم‌یزرعی، 72 نفر را کشتند و دفن هم نکردند، تا اثری از آن‌ها باقی نماند، هنگامی‌که قافله امام حسین علیه‌السلام را می‌بردند که یک قطره خون بر روی سنگ چکید و حتی این قطره خون هم فراموش نشده، دلیل این اثرگذاری و ماندگاری را شهید مطهری(ره)، اخلاص ائمه اطهار علیهم‌السلام بیان کرده‌ است.

وی  با تأکید بر اینکه طلاب علوم دینی باید زندگی خود را وقف خدای متعال کنند، ابراز داشت: روح علم این است که چشمه‌های حکمت در قلب انسان بجوشد و در این حالت است که حتی یک سخنرانی ساده ما قلب تاریخ را تکان می‌دهد.

افق نگاه طلاب، شهید اول‌ها و شهید ثانی‌ها باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی خاطرنشان کرد: اگر کسی برای شهرت، دنیا، گرفتن مدرک به کسب علوم دینی اقدام کند، گوهری را با خرمهره عوض کرده است، بنابراین باید قدر این دوران را دانست و مسیر طلبگی را بسیار گران‌قیمت بدانیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، مسیر طلبگی و کسب علوم دینی را قرب الی الله دانست و افزود: طلاب باید کمر همت را محکم بسته و در این راه صبور باشند، حضرت زینب علیهاالسلام آن‌چنان صبر کردند که جز رضای الهی در چهره ایشان دیده نمی‌شد، بار سنگین مصیبت‌ها و شکنجه‌ها به دوش سه بزرگوار حضرت امام حسین علیه‌السلام، حضرت عباس علیه‌السلام و به‌ویژه حضرت زینب سلام‌الله علیها بود.

وی مسیر طلبگی را مسیر تلاش و اهتمام دانست و گفت: ما سعی می‌کنیم فشار درسی متعارف باشد، اما آنچه وظیفه طلاب است، این بوده که افق نگاه طلاب شهید اول‌ها و شهید ثانی‌ها باشد.

چهار هدفی که بانوان طلبه باید در مسیر طلبگی پیش روی خود قرار دهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی 4 هدفی که باید بانوان طلبه در مسیر طلبگی پیش روی خود قرار دهند را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: طلاب باید ایمان را در جان خود بنشانند، برای زندگی با محبت و صفا و صمیمیت، خود را آماده کنند، همچنین خود را برای مادری مؤمنه و مسئولیت‌شناس آماده کنند و چهارمین مرحله راه طلبگی این که معلم جامعه باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شما طلاب که ساکن این مکان مقدس می‌شوید، نعمتی بسیار بزرگ است که باید قدردان این نعمت باشید، شهر مقدس قم شهری است که چهار امام معصوم علیهم‌السلام در باب حرمت آن سخن گفته‌اند، لذا از توسلات به کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها غفلت نکنید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱