همایش طلاب جدیدالورود خوابگاهی برگزار شد

همایش طلاب جدیدالورود

همایش طلاب جدیدالورود خوابگاهی(حضوری) جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همایش طلاب جدیدالورود خوابگاهی روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و طلاب جدیدالورود خوابگاهی و والدین آن‌ها در تالار بیداری اسلامی این موسسه علمی و حوزوی برگزار شد.

این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصرشهیدی معاون آموزشی، تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام  به ایراد سخن پرداخت.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، علمی را که سبب اصلاح فرد و جامعه شود، علم مثمر ثمر دانست و اظهار داشت: در حدیثی از رسول اکرم صلی‌الله‌وآله‌وسلم آمده «سائل العلما، خالط الحکماء و جالس الکبرا». در تفسیر و تبیین این حدیث این‌گونه بیان‌شده برخی از علما تنها عامل به اوامر اهلی هستند، نحوه انجام واجبات و ترک محرمات را ممکن است دقیق بدانند که به این افراد فقیه و عالم می‌گویند، این افراد از آن دسته هستند که یک‌ مرتبه از علم حقیقی را بهره‌مند بوده و مثال این دسته از انسان‌های عالم مثال شمع است که به اطرافیان خود نور می‌دهند اما بهره خودشان از علم حداقلی است.

در ادامه همایش، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رحمتی به مداحی و مرثیه‌سرایی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام پرداخت، سپس جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در قالب کلیپی معرفی شد.

در ادامه همایش، مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، مسیر طلبگی و کسب علوم دینی را قرب الی الله دانست و افزود: چنین انسانی باید کمر همت را محکم بسته و در این راه صبور باشد، حضرت زینب سلام‌الله آن‌چنان صبر کردند که جز رضای الهی در چهره ایشان دیده نمی‌شود، و بار سنگین مصیبت‌ها و شکنجه‌ها به دوش سه بزرگوار حضرت امام حسین علیه‌السلام، حضرت عباس علیه‌السلام و به‌ویژه حضرت زینب علیهاالسلام بوده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مدنی، مسیر طلبگی را مسیر تلاش و اهتمام عنوان کرد و گفت: ما سعی می‌کنیم فشار درسی متعارف باشد، اما آنچه وظیفه طلاب است این بوده که افق نگاه طلاب باید شهید اول‌ها و شهید ثانی‌ها باشد.

همچنین در بخشی از همایش، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عمرانی مدیر اداره سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به تبیین فرم‌ها و نکات پذیرشی این موسسه علمی حوزوی پرداخت و خطاب به طلاب جدیدالورود مطالبی را بیان کرد.

در بخش پایانی مراسم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اصغر اخوی مدیر مرکز مشاوره جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به تشریح وظایف خانواده‌ها در قبال رسالت طلبگی دانش‌پژوه پرداخت و با بیان اهمیت و جایگاه علم‌آموزی در دین مبین اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرموده‌اند کسی که از خانه‌اش خارج شود، برای آنکه دنبال علم باشد، هر قدمی که برمی‌دارد خداوند ثواب انبیاء را به این شخص می‌دهد، هر حرفی که می‌شنود و هر حرفی که می‌نویسد خداوند به او حیات طیبه بخشیده و طالب علم را خداوند، فرشتگان، انبیاء ، پدر و مادر و مردم‌دوست دارند، علم را دوست ندارد مگر انسان‌هایی که سعادتمند و خوشبخت هستند.

خاطرنشان می‌شود طلاب جدیدالورود خوابگاهی (حضوری) بعد از این همایش از بخش‌های مختلف جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بازدید کردند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱