فرم جستجو

جامعه الزهرا(س)

نقش سينما در تحکیم خانواده

رسانه با شیوه­ های مختلف می ­تواند بر مخاطب تأثیرگذار باشد که یکی از این شیوه­ ها، یادگیری مشاهده­ ای و الگودهی است.

یادداشت/ حجت الاسلام حسین امیری، استاد جامعه الزهرا(سلام الله علیها)

امروزه گستره وسایل ارتباط‌ جمعی به حدی است که دوران حاضر را عصر ارتباطات نامیده­ اند. وسایل ارتباط‌ جمعی به ابزاری گفته می­ شود که از آن برای ابلاغ پیام‌ها و بیان افکار و انتقال مفاهیم به دیگران استفاده می­ شود.[۱] ازجمله ابزارهایی که می­ توان از آنها به‌عنوان وسایل ارتباط‌ جمعی نام برد فیلم و سینما است. فیلم­ های تلویزیونی و سینما با توجه به نوع مفاهیمی که انتقال می ­دهند، تأثیرات گوناگونی بر جامعه و خانواده می­ گذارند. در بسیاری از نوشته­ ها از کارکردهای منفی این رسانه بحث شده است درحالی‌که می­ تواند کارکردهای مثبت نیز داشته باشد.

به این نکته نیز باید توجه داشت که این رسانه با شیوه­ های مختلف می­ تواند بر مخاطب تأثیرگذار باشد. یکی از این شیوه­ ها، یادگیری مشاهده­ ای و الگودهی است.

در این یادداشت سعی می­ شود ابتدا شیوه یادگیری مشاهده­ ای و سپس کاربرد آن در فیلم و سینما بر تحکیم خانواده توضیح داده شود.

 

یادگیری مشاهده ­ای

در " نظریه یادگیری اجتماعی بندورا " گفته‌شده است که یادگیرنده از طریق مشاهده رفتار دیگران به یادگیری می ­پردازد. وقتی‌که یادگیرنده، یعنی مشاهده‌کننده، رفتار شخص دیگری را مشاهده می­ کند که آن شخص برای انجام آن رفتار پاداش یا تقویت دریافت می­ نماید آن رفتار توسط فرد مشاهده‌کننده آموخته می­ شود. به این نوع پاداش یا تقویت، " تقویت جانشینی " می­ گویند.[۲] اگر رفتار سرمشق با تقویت دنبال شود، احتمال بروز آن رفتار از سوی مشاهده‌کننده افزایش می­ یابد. اگر رفتار سرمشق با تنبیه مواجه شود، احتمال انجام آن رفتار از سوی مشاهده‌کننده کاهش می یابد.

به آزمایش زیر از بندورا (۱۹۶۵) که مؤید این مطلب است توجه کنید؛ در این آزمایش تعدادی پسر و دختر به‌طور تصادفی به سه گروه تقسیم  شدند. هر سه گروه به تماشای فیلمی پرداختند که در آن سرمشق (بازیگر فیلم که یک انسان بزرگ‌سال بود) رفتار پرخاشگرانه انجام می­ داد، یعنی به یک عروسک بزرگ مشت و لگد می­ زد. در فیلمی که یکی از این سه گروه کودک مشاهده کردند، سرمشق به خاطر پرخاشگری­ هایش به‌شدت تنبیه می­ شد. در فیلم دیگری که به گروه دوم نشان داده شد، بازیگر یا سرمشق برای انجام اعمال پرخاشگرانه­ اش به مقدار زیادی تقویت دریافت می­ کرد. در فیلمی که گروه سوم (گروه گواه) مشاهده کرد، پیامدهای پرخاشگری برای الگو خنثی بود، یعنی الگو یا سرمشق برای رفتار پرخاشگرانه­ اش نه تقویت کسب می­ کرد نه تنبیه می­ شد. در آزمون رفتار تقلیدی که از آزمودنی‌ها به عمل آمد (در این آزمون کودکان هر سه گروه در معرض همان عروسک نشان داده‌ شده در فیلم قرار گرفتند و پرخاشگری­شان نسبت به عروسک اندازه­ گیری شد)، کودکانی که شاهد تقویت رفتار سرمشق بودند، نسبت به کودکانی که شاهد تنبیه رفتار سرمشق بودند، رفتار پرخاشگرانه بیشتری از خود نشان دادند و کودکانی که شاهد فیلمی بودند که در آن پیامدهای رفتار الگو خنثی بود، ازلحاظ میزان پرخاشگری، در حد وسط بین دو گروه دیگر قرار داشتند.[۳]

به این نکته مهم نیز باید توجه داشت که در نظریه بندورا تقویت و تنبیه نقش انگیزشی دارند و عملکرد فرد را تحت تأثیر قرار می­ دهند ولی بر یادگیری تأثیری ندارند. یعنی یادگیرنده بدون نیاز به تقویت، صرفاً از راه مشاهده رفتار دیگران، رفتار مورد مشاهده را می­ آموزد.[۴] به‌بیان‌دیگر یادگیری از طریق مشاهده صورت می­ گیرد اما اینکه فرد انگیزه برای بروز رفتار الگو را پیدا می­ کند یا نه، بستگی به تشویق یا تنبیهی دارد که الگو دریافت می­ کند. مشاهده پاداش گرفتن یا مجازات شدن الگو تأثیر انگیزشی در مشاهده­ کننده دارد.

 

کاربرد یادگیری مشاهده­ ای در فیلم و سینما

چند مورد از موارد استفاده از این نظریه را می­ توان به نحو زیر خلاصه کرد:

* آموزش رفتارها و مهارت‌های تازه: بسیاری از رفتارها و مهارت‌های تازه و موضوع‌های تازه مانند تلفظ لغات زبان خارجی، طرز لباس پوشیدن و مسائلی از این قبیل، عمدتاً از راه مشاهده رفتار دیگران آموخته می­ شود.[۵] از فیلم­ های سینمایی می­ توان برای آموزش برخی مهارت‌هایی که برای استحکام خانواده لازم است استفاده کرد؛ به‌عنوان‌مثال یکی از این مهارت­ها، مهارت کنترل خشم است. فرض کنید بازیگر در فیلم هنگام برخورد با ناکامی­ ها به‌جای پرخاشگری، از شیوه­ های درست برای کنترل خشم استفاده کرده و درنهایت به موفقیت دست پیدا ­می­ کند، چنین نمایشی باعث می­ شود تا بیننده مهارت کنترل خشم را یاد گرفته و انگیزه­ اش نیز برای عملی کردن این مهارت افزایش یابد. به‌طورکلی فیلم­ های سینمایی می‌توانند با نمایش روش‌های برخورد با مشکلات خانوادگی، به مخاطب آموزش­ های مفید دهند. شاید بتوان فیلم «سارا» ساخته "داریوش مهرجویی" را یکی از نمونه­ هایی نام برد که می‌تواند در مواجهه با مشکلات، نکات مفیدی آموزش دهد. در فیلم «سارا» که تقریباً در دهه ۷۰ ساخته شد، تصویر متفاوتی از خانواده نشان داده‌شده است. در این فیلم که نشان‌دهنده موقعیت زنی است که با تلاش و کار کردن پنهانی، همسر و خانواده خود را حفظ و صیانت می‌کند؛ زن به‌عنوان یکی از عناصر نگه‌دارنده بنیان خانواده معرفی‌شده و اهمیت صیانت از بنیان خانواده را به مخاطب گوشزد می‌کند.[۶] طبیعتاً روش­ هایی که این زن برای حفظ خانواده بکار می­ برد نکات آموزنده­ای برای مخاطب خواهد داشت.

* تشویق و ترغیب رفتارهای قبلاً آموخته‌شده: مشاهده رفتار و اعمال دیگران نه‌تنها منجر به یادگیری رفتارهای تازه می­ شود بلکه یادگیری­ های قبلاً آموخته‌شده‌ای را که به دلیل نبودن مشوق­ های لازم یا به دلایل دیگر از فرد سر نمی­ زنند نیز نیرومند می­ سازد.[۷]

در مواردی فرد می­ داند کدام رفتار در تحکیم روابط خانوادگی تأثیر دارد ولی انگیزه چندانی برای انجام آن ندارد؛ طبیعتاً مشاهده الگوهای سینمایی که با انجام همان رفتار به پیامدهای خوشایندی می­رسند، باعث افزایش انگیزه جهت انجام آن رفتار در فرد می­ شود؛ به‌عنوان‌مثال می­توان فیلم «حوض نقاشی» را مثال زد. در این فیلم رضا نعمت اللهی (شهاب حسینی) و مریم (نگار جواهریان) در نقش زوجی با معلولیت ذهنی هستند که یک پسر ده‌ساله به نام سهیل دارند. این پسر از والدینش بیزار است. او مدتی را در منزل مرضیه ناظم مدرسه (فرشته صدرعرفایی) می‌گذراند تا وقتی‌که دلش برای پدر و مادرش تنگ می‌شود. این فیلم نیز همچون فیلم طلا و مس (۱۳۸۸) قصد کرده تا زندگی یک زوج عاشق را نشان دهد و آن را به‌عنوان الگویی برای مخاطبان نشان دهد. در قسمتی از این فیلم مرضیه ناظم مدرسه، وقتی به منزل رضا و مریم آمد از آن‌ها شنید که عاقد عقد آن‌ها سفارش کرده که «باهم بسازید» (یعنی در زندگی با سازش و گذشت رفتار کنید). مرضیه این پند را شنید و در زندگی به کار بست و با شوهرش از در مدارا وارد شد.[۸] دیدن چنین فیلمی می­ تواند در مخاطب انگیزه عشق­ ورزی به همسر و مدارا با او را افزایش دهد.

* نیرومند کردن یا ضعیف کردن اثر بازداری­ ها: ولفولک(۱۹۹۵) در توضیح این نکته گفته است اگر دانش­ آموزان یک کلاس مقررات آموزشگاه را زیر پا بگذارند و به خاطر این عمل تنبیه نشوند، ممکن است سایر افراد کلاس به انجام آن رفتار خلاف مقررات تحریک شوند.

در موارد بسیاری فرد می­ داند کدام رفتار اشتباه است ولی انگیزه چندانی برای ترک ندارد؛  به‌عنوان‌مثال فرد می­ داند اعتیاد به مواد مخدر آثار بدی بر خانواده دارد ولی عملاً به کار خود ادامه می­ دهد. چنین فردی وقتی در فیلم آثار وحشتناک اعتیاد بر خانواده را مشاهده می‌کند انگیزه‌اش برای ترک بیشتر می­ شود. در این زمینه می­ توان به قسمت‌هایی از سریال گمشدگان اشاره کرد. در این سریال آثار بسیار بد اعتیاد بر خانواده نمایش داده‌شده است. طبیعتاً دیدن چنین صحنه­ هایی انگیزه ترک را می­ تواند افزایش دهد.

* ایجاد پاسخ‌های هیجانی: مشاهده رفتار دیگران به یادگیری پاسخ‌های هیجانی نسبت به موقعیت‌هایی که خود شخصاً آن را تجربه نکرده­ ایم، می­ انجامد.[۹] اگر در فیلم موقعیت­ ها و عوامل تخریب خانواده با احساس هیجانی منفی نمایش داده شود، می­ تواند به اجتناب مخاطب از آن عوامل کمک کند؛ به‌عنوان‌مثال وقتی چشم‌چرانی یا مصرف مواد مخدر در فیلم به‌گونه‌ای نفرت‌انگیز نمایش داده شود، کمک می­ کند تا در مخاطب حس تنفر نسبت به این‌گونه رفتارها ایجاد شود و درنتیجه انگیزه ترک افزایش یابد. از سویی دیگر فیلم می تواند از طریق همراه کردن عوامل تحکیم خانواده با احساس هیجانی مثبت به ایجاد همین احساس در مخاطب نسبت به عوامل تحکیم خانواده کمک کند، به‌عنوان‌مثال فیلمی که خانواده بانشاط را در خانه ساده و بدون تجمل نمایش می­ دهد می­ تواند کمک کند تا مخاطب با دیدن خانه ساده به‌جای اینکه احساس خجالت کند احساس نشاط به او دست دهد. درنتیجه راحت بتواند تجملات بیهوده را کنار بگذارد.

  1.  

جمع­ بندی

فیلم و رسانه با توجه به جذابیت­ ها و تکنیک­ هایی که در آن بکار بسته می­ شود، به‌صورت غیرمستقیم می­ تواند در قشر نسبتاً وسیعی از جامعه اثرگذار باشد. بهتر است مسئولان فرهنگی و نهادهای مربوطه از این امر غافل نباشند و بیش از گذشته از ظرفیت­ های این رسانه جهت تحکیم روابط خانواده استفاده کنند.

 

منابع

[۱] - هدایت الله ستوده، آسیب­شناسی اجتماعی( جامعه­شناسی انحرافات)، ص۵۸.

[۲] - علی‌اکبر سیف، روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش، ص۲۸۲.

[۳] - همان، ص۲۸۳.

[۴] - همان.

[۵] - همان، ص۲۹۱.

[۶] - http://article.tebyan.net/۱۸۳۶۶۴/ مریم قاضی‌زاده؛ خانواده-در-قاب-سینمامریم

[۷] - علی‌اکبر سیف، روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش، ص۲۹۱.

[۸] - http://www.seratnews.ir/fa/news/۱۰۹۹۷۲/امیر اهوراکی؛ یک-عاشقانه-سینمایینقدی-بر-فیلم-حوض-نقاشی

[۹] - علی‌اکبر سیف، روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش، ص۲۹۱.

 

گروه خبری: 

پاسخ به شبهات علیه زنان مسلمان در یک نشست علمی

دکتر روح افزا گفت: امروز موضوعاتی تحت عنوان «زن شرقی یا زن در اسلام» در رسانه‌های مختلف غربی مطرح است و این رسانه‌ها به شدت روی شبهات درباره زنان شرقی و مسلمان کار می‌کنند.

تلاش رسانه‌های غربی در برجسته‌سازی مشکلات زنان شرقی/مسئله حضانت کودکان در غرب برای مادران مشکل ایجاد می‌کند/قوانین سخت اسلام راهی برای پیشگیری از معضلات مختلف در جامعه است/امروز فرهنگ فاطمی در جامعه رواج نیافته است/قوانین دیه در اسلام کاملا به نفع زنان است

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» با موضوع «زن شرقی از نگاه زن غربی» روز پنجشنبه در سالن همایش ساختمان شهید بهشتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم دکتر «فرشته روح‌افزا»، مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان به شبهاتی که درباره زنان شرقی و مسلمان مطرح می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: سؤالاتی که در غرب در حوزه زن مطرح می‌شود، پس از چند سال در ایران ترجمه و بازطرح می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که این شبهات از جایی به بدنه جامعه تزریق می‌شود.

 

تلاش رسانه‌های غربی در برجسته سازی مشکلات زنان شرقی

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: امروز موضوعاتی تحت عنوان «زن شرقی یا زن در اسلام» در رسانه‌های مختلف غربی مطرح است و مستندهای دو یا سه ساعته در شبکه‌های مختلف تلویزیونی درباره مشکلات زنان در جوامع اسلامی ساخته و پخش می‌شود تا این مشکلات را برای مخاطبان خود برجسته کنند.

روح افزا افزود: «ازدواج دختران نوجوان» یا «آسیب زنان در زندگی زناشویی» از جمله موضوعاتی است که مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است که البته این موضوعات تنها در کشورهای شرقی مطرح نیست و در همه جهان به ویژه کشورهای غربی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: در غرب، گاهی یک مورد آزار و اذیت زنان شرقی توسط همسران به مدت چند سال مورد بحث و بررسی و بزرگنمایی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ها قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد رسانه‌های غرب برای این مسئله برنامه ریزی‌های زیادی می‌کنند.

 

خشونت علیه زنان در غرب بیداد می‌کند

مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان بیان داشت: امروز شبکه‌های تلویزیونی اروپا و آمریکا به شدت روی شبهات موجود درباره زنان شرقی و مسلمان کار می‌کنند و حال آنکه خشونت علیه زنان در غرب بیداد می‌کند، به طوریکه در آمریکا هر سه ثانیه، قتل یک زن اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه امروز غرب دنیای مشکلات است و زنان و کودکان در غرب بیشتر آسیب می‌بینند، تصریح کرد: مؤسسات مطالعات زنان در غرب، نکات و پتانسیل‌های مثبت ما را رصد می‌کنند و پس از ریشه‌یابی و پرداختن به این مسائل، این نکات مثبت را به نکات منفی تبدیل می‌کنند.

 

مسئله حضانت کودکان در غرب برای مادران مشکل ایجاد می‌کند

روح افزا به شبهات مطرح شده درباره زنان و کودکان اشاره کرد و گفت: حضانت کودکان یکی از شبهاتی است که درباره خشونت علیه زنان مطرح می‌شود؛ حضانت کودکان در کشورهای اروپایی و آمریکایی با مادر است و مادر، نفقه فرزند را تا ۱۶ سالگی می‌پردازد، در حالیکه در دین اسلام، حضانت کودکان با پدر است.

وی با بیان اینکه مسئله حضانت کودکان در غرب برای مادران مشکل ایجاد می‌کند؛ افزود: بسیاری از مردان حاضر به ازدواج با زنان دارای فرزند نیستند و این زنان که نیاز به پناهگاه عاطفی دارند، فرصت ازدواج و زندگی مشترک را از دست می‌دهند.

همسر دانشمند شهید دکتر «احمد حاتمی» ادامه داد: بسیاری از مادران در غرب برای تشکیل زندگی جدید اقدام به قتل کودکان خود می‌کنند و امروز آمار وحشتناکی از قتل فرزند توسط مادر در سازمان ملل وجود دارد.

 

قوانین سخت اسلام راهی برای پیشگیری از معضلات مختلف در جامعه است

روح افزا در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از شبهاتی که درباره زنان مسلمان مطرح است، بحث قتل فراش و سنگسار است، از جمله یک مؤسسه مطالعات زنان در آلمان وجود دارد که درباره سنگسار در اسلام پژوهش‌هایی انجام داده و نتیجه آن را علیه اسلام به کار بسته است.

وی اظهار داشت: پژوهشگران این حوزه در غرب، مسلمانان را افرادی خشن می‌دانند و سنگسار را به عنوان یکی از خشونت‌های اسلام علیه زنان معرفی می‌کنند؛ در حالیکه ما پاسخ‌های روشنی در این باره داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در اسناد موجود در سازمان ملل، بیست میلیون انسان در اروپا و آمریکا پدران خود را نمی‌شناسند، در جامعه غربی، معضل بزرگ روابط آزاد و همجنسگرایی وجود دارد که باعث تولد میلیون‌ها کودکی شده که پدر و یا مادر خود را نمی‌شناسند و همین مسئله، مشکلات بسیار زیادی را برای آنان به وجود آورده است.

روح افزا یادآور شد: در آمریکا ۴۹ پسر و یک دختر به صورت آنلاین خودکشی کردند که فیلم‌های آنان در رسانه‌ها منتشر شد، علت خودکشی آنان این بود که والدین خود را نمی شناختند و این موضوع یک فاجعه است.

وی به قوانین سنگسار و قتل فراش در اسلام اشاره و تصریح کرد: این قانون محکم و خشن است تا کسی جرأت انجام چنین کاری را نداشته باشد، اسلام قوانین سخت و محکمی وضع کرده است تا هیچ فردی در خانواده خیانت نکند، اگر این قوانین در جامعه اجرا شود، شاهد پدیده بیست میلیون کودکی که امروز در غرب، پدران خود را نمی شناسند نبودیم.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان تأکید کرد: فرزندانی که از زندگی‌های نامشروع متولد می‌شوند، ۷۳ برابر آسیب پذیرتر هستند؛ این کودکان با عدم پایداری روحی و روانی مادران خود مواجه هستند، سن خودکشی در برخی کشورهای غربی ۷ سال است، زیرا تحت تنش شدیدی هستند، اما ما قوانین محکمی در اسلام داریم تا بچه‌های نامشروع در جامعه وجود نداشته باشد.

 

امروز فرهنگ فاطمی در جامعه رواج نیافته است

روح افزا بیان داشت: امروز فرهنگ فاطمی در جامعه رواج نیافته است و قوانینی که در قرآن کریم وجود دارد، اجرا نمی شود، بلکه فرهنگ غرب در جامعه اجرا می‌شود، به همین دلیل مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد.

وی اضافه کرد: غرب، قوانین اسلام را خشن می‌داند، اما آمار قتل کودکان، آزار و اذیت زنان و آمار تولد کودکان نامشروع در غرب و مشکلات متعدد آنان وحشتناک است، در حالیکه ما در کشورهای اسلامی چنین آماری نداریم.

 

قوانین دیه در اسلام کاملا به نفع زنان است

همسر دانشمند شهید دکتر «احمد حاتمی» به بحث دیه در اسلام اشاره کرد که امروز مورد هجمه قرار گرفته است و به عنوان یکی از موضوعات خشونت علیه زنان مطرح می‌شود و افزود: امروز برخی معتقدند که موضوع دیه در اسلام نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان ارزش کمتری دارند، در حالیکه دیه یک دانشمند و دیه یک معتاد یکسان است و این ارزش گذاری نیست.

روح افزا با بیان اینکه دیه مرد یک سرمایه اولیه برای زن محسوب می‌شود، ادامه داد: زمانی که مرد می‌میرد، دیه آن را همسر می‌گیرد که دو برابر است و این به نفع زن است؛ نفقه به عهده مرد است و وقتی که از دنیا می‌رود، ضرر مالی به خانواده می‌رسد که برای جبران این ضرر مالی دیه مرد را دو برابر محسوب می‌کنند تا خانواده به ثبات مالی برسد.

وی تصریح کرد: قوانین دین اسلام به نفع زنان است، اما ما مفهوم دین را نمی دانیم و به همین دلیل برخی قوانین اسلام را تغییر داده ایم.

 

ایجاد شبهه درباره ارث در اسلام

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بحث ارث یکی دیگر از شبهاتی است که غرب درباره زنان مسلمان مطرح می‌کند و به این مسئله ایراد می‌گیرند که چرا ارث زنان نصف مردان است؛ امروز برخی به بهانه نصف بودن دیه و ارث زنان معتقدند که حقوق زن در اسلام تضعیف شده است، در حالیکه این موضوع قابل دفاع است.

روح افزا عنوان کرد: ما برای پاسخ به موضوع ارث به برنامه اقتصادی و درآمدها و مخارج زن و مرد اشاره می‌کنیم، از نظر اسلام، درآمد مرد شامل کار و ارث(دو برابر) است، اما درآمد زن بر اساس دین اسلام شامل نفقه، مهریه، حق شیردهی و ارث است، همچنین زن می‌تواند اشتغال داشته باشد.

وی به مخارج زن و مرد اشاره کرد و افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، مرد باید اجرت‌المثل بپردازد، مرد باید خمس، زکات، کفاره، مهریه و حق جهاد دهد، اگر مرد فرزند اول باشد، باید نماز و روزه قضای پدر و مادر خود را بخواند، همچنین مرد باید دیه زن را بپردازد؛ اما مخارج زن تنها خمس در صورت اشتغال است و بقیه درآمدهای زن مشمول خمس نمی شود.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: قرآن کریم انسان ساز است، زن هم انسان ساز است؛ دین اسلام برای این که زن دغدغه مالی و نیاز مالی نداشته باشد، قوانین بسیار مناسبی وضع کرده است و اگر این قوانین رعایت شود، زنان جامعه، دیگر نگران آینده نخواهند بود.

 

حجاب؛ مهم‌ترین موضوعی که تحت عنوان خشونت علیه زنان مطرح می‌شود

روح افزا در ادامه بیان داشت: مسئله حجاب یکی از مسائل مهمی است که شبهات زیادی به آن وارد شده و مهم‌ترین موضوعی که تحت عنوان خشونت علیه زنان مطرح می‌شود، حجاب و پوشش زنان مسلمان است.

وی که دارای دکترای الکترونیک از دانشگاه منچستر انگلستان است، به خاطره ای از دوران زندگی در انگلستان اشاره کرد که در پاسخ به سؤال یک زن مسیحی درباره حجاب گفته بود که پوشش حجاب باعث می‌شود که فردی به من نگاه نمی کند و من می‌توانم به کارهای خود بپردازم، من به مرد نگاه نمی کنم و او هم مرا نگاه نمی کند، من عاشق مطلق همسرم می‌شوم و او هم همه علایق مرا دریافت می‌کند و به فرد دیگری فکر نمی کند؛ من می‌خواهم با اندیشه و فکر و هوشم نمود داشته باشم، در حالیکه اولین سرمایه شما جسمتان است.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: زنی که با همه وجودش همسرش را دوست داشته باشد، به چشم همسرش زیباترین است و در این زندگی، پایداری عاطفی وجود دارد.

 

حقیقت وجودی زن با حجاب بروز پیدا می‌کند

روح افزا با بیان اینکه حجاب برای این است که حقیقت وجودی زن بروز پیدا کند، گفت: اسلام با حضور زن در اجتماع مخالف نیست، اما زن باید به شیوه‌ای مناسب در جامعه حضور داشته باشد، تا همان بلایی که در جامعه غرب اتفاق افتاده برای ما پیش نیاید.

وی یادآور شد: امروز زن ابزار شده است و ارزش و هویت خود را در ظاهر زیبای خود می‌بیند و همین مسئله باعث شده زنان به انسان‌های بی هویت تبدیل شوند؛ جامعه غرب، فساد و عدم حکومت قرآن را امتحان کرده، بنابراین ما نباید مسیر آنان را دنبال کنیم.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه جامعه ما از نظر حجاب آسیب دیده است و باید استدلال‌هایی به کار برد که قانع شوند، گفت: موضوع «حجاب» یکی از تهاجمات غرب درباره خشونت علیه زنان است که کتاب‌های متعددی درباره حجاب منتشر شده است و در این باره کارهای زیادی صورت می‌گیرد.

روح افزا تصریح کرد: زنان غرب، روابط عاطفی سالم ندارند، پناهگاه امن ندارند و مشکلات اخلاقی، اثرات روحی روانی متعددی بر جامعه می‌گذارد؛ موضوع حجاب قابل اثبات است به ویژه برای زنان غرب که درد را چشیده‌اند و به ته خط رسیده‌اند.

 

توصیه به مطالعه رساله حقوق امام سجاد(ع)/تبیین شأنیت زن در رساله حقوقی امام سجاد(ع)

وی در ادامه به رساله حقوق امام سجاد(علیه‌السلام) اشاره کرد و ضمن توصیه به مطالعه آن، اظهار داشت: یکی از موضوعات این رساله بحث مادر است که حضرت در این بحث، شأنیت زن را بیان کردند، هچنین حقوق زن و مرد، کودک، حقوق همسایه و حتی حقوق حیوانات خانگی در این رساله مطرح شده است.

همسر دانشمند شهید دکتر «احمد حاتمی» تصریح کرد: ما گوهرهای نابی در دست داریم که جزء افتخارات ما محسوب می‌شود، بنابراین با نادانی و جهالت قرن ۲۱ این شجره طیبه را تخریب نکنیم و از گوهرهای ناب که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

 

عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news
گروه خبری: 

سومین نشست «زن غربی» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست های «زن غربی» با موضوع «زن شرقی از نگاه زن غربی» با حضور طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

سومین نشست از سلسله نشست های «زن غربی» با موضوع «زن شرقی از نگاه زن غربی» با حضور طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سومین نشست از سلسله نشست های «زن غربی» با موضوع «زن شرقی از نگاه زن غربی» روز پنجشنبه از سوی گروه علمی مطالعات اسلامی زنان و با همکاری انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم دکتر «فرشته روح‌افزا»، همسر دانشمند شهید دکتر «احمد حاتمی» و مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان به تبیین موضوع «زن شرقی از نگاه زن غربی» پرداخت و به شبهاتی که درباره زنان شرقی و مسلمان در غرب مطرح است، پاسخ داد.

دکتر روح افزا در دومین نشست از این سلسله نشست ها، موضوع «زن غربی، ازدواج و خانواده» را تبیین کرد.

نخستین نشست علمی «زن غربی» با موضوع «زن غربی، جنسیت و هویت» و با سخنان حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر «علی غلامی»، استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

 

عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news
گروه خبری: 

پذیرش طلاب سطح ۲ بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶

ثبت نام سطح دو بخش بین‌الملل جامعه الزهرا(س) آغاز شد

جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مقطع کارشناسی(سطح دو) بخش بین‌الملل، از میان افراد واجد شرایط طلبه می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین «اباذر عمرانی فر»، مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برای نیمسال دوم سال تحصیلی۹۶-۹۷ از میان بانوان غیرایرانی واجد شرایط برای تحصیل درمقطع کارشناسی(سطح دو) طلبه می‌پذیرد.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه زمان ثبت نام از ۲۰ آذر آغاز شده است، تصریح کرد: متقاضیان دوره کارشناسی می‌توانند به صورت حضوری و یا مجازی در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تحصیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر افزود: پذیرش در این مقطع به دو صورت انجام می‌گیرد:

الف:طلاب جدیدالورود

ب: طلاب بازپذیری: داوطلبانی که قبلا سابقه تحصیلات حوزوی داشته‌اند؛ که این داوطلبان در صورتی که کمتر از ۴۵ واحد را گذرانده باشند، بدون آزمون علمی می‌توانند ادامه تحصیل دهند، اما داوطلبانی که ۴۵ واحد یا بیشتر را گذرانده‌اند، برای پذیرش باید در آزمون علمی شرکت کنند، لذا توصیه می‌شود حتما دفترچه «راهنمای بازپذیری طلاب بین الملل» را مطالعه کنند.
مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآور شد: بانوان غیرایرانی می‌توانند جهت مشاهده شرایط ثبت نام و تحصیل در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به پایگاه اطلاع‌رسانی http://j-alzahra.org  مراجعه کنند.

وی، مهلت ثبت نام پذیرش طلاب بین الملل را ۱۰ دی ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: آزمون علمی طلاب بازپذیری در تاریخ ۱۶ دی ماه در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر در پایان تاکید کرد: داوطلبان قبل از ثبت نام برای آگاهی از شرایط و ضوابط پذیرش حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنند.

 

دفترچه راهنمای مقطع کارشناسی(روزانه و خوابگاهی) ویژه طلاب جدیدالورود بین الملل

 

دفترچه راهنمای بازپذیری دوره کارشناسی ویژه طلاب بین الملل(روزانه)
 
 
عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news

گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم در جامعه‌الزهرا(س)

آیین گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم با حضور بانوان طلبه در مراکز و مدارس علمیه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، آیین گرامیداشت سالروز ورود بابرکت حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) به شهر مقدس قم روز سه شنبه در مراکز و مدارس علمیه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد.

مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، مدرسه علمیه تمام وقت و مدرسه علمیه غیرایرانی به صورت جداگانه اقدام به برگزاری ختم صلوات و اهدای آن به بانوی کرامت، حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) کردند.

در این مراسم که با حضور بانوان طلبه، مدیران، اساتید و کارکنان واحدهای آموزشی مختلف برگزار شد، مداحان اهل بیت(علیهم‌السلام) در مدح و ثنای این بانوی بزرگوار  به مدیحه سرایی پرداختند.

 

عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news

با حضور استاد قرائتی؛ ششمین جلسه سلسله‌مباحث اخلاقی تربیتی برگزار می‌شود

ششمین جلسه از سلسله‌مباحث اخلاقی تربیتی درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با سخنرانی استاد قرائتی برگزار می‌شود.

ششمین جلسه از سلسله‌مباحث اخلاقی تربیتی درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با سخنرانی استاد قرائتی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل، ششمین جلسه از سلسله‌مباحث اخلاقی تربیتی با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محسن قرائتی»، مفسر قرآن کریم در جلسه درس اخلاق جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌شود.

این جلسه روز چهارشنبه، ۲۲ آذرماه ساعت ۱۰ تا ۱۱ در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تشکیل می‌شود.

گفتنی است؛ تاکنون سلسله‌مباحث اخلاقی تربیتی استاد قرائتی با حضور گسترده طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به مدت پنج جلسه در روزهای ۱۹ و ۲۶ مهرماه، ۳ و ۱۰ آبان ماه و همچنین ۸ آذرماه در تالار بیداری اسلامی و حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شده است.

 

عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news
گروه خبری: 

مهلت شرکت در مسابقه ویژه «همپای قافله» تمدید شد

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از تمدید مسابقه ویژه «همپای قافله» تا پایان آذرماه خبر داد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از تمدید مسابقه ویژه «همپای قافله» تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت الاسلام و المسلمین «حسین تهرانی» روز شنبه در گفتگو با واحد خبر با اشاره به اینکه مسابقه ویژه «همپای قافله» در قالب‌های «عکس»، «فیلم» و «سفرنامه» برگزار می‌شود، اظهار داشت: مهلت شرکت در این مسابقه که ویژه بانوان طلبه، اساتید و کارکنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) است، تا ۳۰ آذرماه تمدید شد.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در قالب فیلم می‌توانند آثار خود را به  صورت داستانی کوتاه و یا مستند از طریق تولید اثر با دوربین تلفن همراه یا دوربین فیلمبرداری ارائه کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، حداکثر زمان فیلم‌های کوتاه بخش داستانی و مستند را ۳۰ دقیقه عنوان کرد و گفت: محدودیتی در تعداد ارسال آثار وجود ندارد و شرکت همزمان در هر بخش مسابقه اعم از سفرنامه و فیلم جایز است.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی به فراخوان سفرنامه اشاره کرد و ادامه داد: «اتفاقات راهپیمایی عظیم اربعین»، «ظرفیت موجود در راهپیمایی اربعین جهت اجرای امور تبلیغی و فرهنگی»، «تأثیر شرکت در مراسم اربعین بر زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان»، «برداشت از سفر و راهپیمایی عظیم اربعین» و موضوعات مرتبط از جمله محورهای این بخش است.

وی با بیان اینکه هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال تنها یک سفرنامه است، تصریح کرد: سفرنامه‌ها باید به یکی از زبان‌های فارسي، عربی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی، آذربایجانی، روسی، کرواتی، صربی، بوسنیایی، فرانسوی، آلمانی یا اسپانیولی نگاشته شده باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: مراسم اختتامیه مسابقه همپای قافله بهمن ماه سال جاری برگزار و از برگزیدگان این مسابقه قدردانی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را به نشانی ارسال پستی به آدرس قم، بلوار بوعلی، جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، دفتر اداره کل امور فرهنگی ارسال کنند و یا از طریق تلگرام و آیدی @Farhangi۳۱۳۳۱۳ اقدام کنند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر این پیوند را فعال کنید.

 

عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news

سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از برگزاری سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» با محوریت «زن شرقی از نگاه زن غربی» در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) خبر داد.

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از برگزاری سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» با محوریت «زن شرقی از نگاه زن غربی» در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم «زهرا امین مجد» روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» به همت گروه علمی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و با همکاری انجمن علمی پژوهشی مطالعات زن و خانواده معاونت پژوهش این مؤسسه برگزار می‌شود.

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: در این نشست، سرکار خانم دکتر «فرشته روح‌افزا»، همسر دانشمند شهید دکتر «احمد حاتمی» و مدیر طرح و برنامه‌ریزی شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان به تبیین موضوع  «زن شرقی از نگاه زن غربی» می‌پردازد.

امین مجد با بیان اینکه حضور اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این سلسله‌نشست‌ها آزاد است، تصریح کرد: دومین نشست از سلسله‌نشست‌های «زن غربی» با موضوع «زن غربی، ازدواج و خانواده» با حضور دکتر روح‌افزا برگزار شد و به دلیل استقبال بانوان طلبه از مباحث مطرح شده، سومین نشست نیز با حضور معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: نخستین نشست از این سلسله‌نشست‌ها با موضوع «زن غربی، جنسیت و هویت» و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر «علی غلامی»، استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تشکیل شد.

مدیر گروه آموزشی مطالعات اسلامی زنان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: این نشست روز پنجشنبه، ۲۳ آذر ماه ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در آمفی‌تئاتر طبقه سوم ساختمان شهید بهشتی(ره) جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌شود.

 

عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news
گروه خبری: 

اعلام اسامی برندگان مسابقات فرهنگی تربیتی مدرسه نیمه‌وقت صبح جامعه‌الزهرا(س)

مدیر مدرسه علمیه نیمه‌وقت صبح جامعه‌الزهرا(س) از برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی تربیتی در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در این مدرسه خبر دارد.

برگزیدگان مسابقات فرهنگی تربیتی مدرسه نیمه‌وقت صبح جامعه‌الزهرا(س) تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم «طاهره رهبرپور» روز شنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و از ابتدای سال تحصیلی تا کنون، پنج مسابقه فرهنگی تربیتی به همت واحد تربیتی فرهنگی مدرسه علمیه نیمه وقت صبح جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شده است.

مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت صبح اظهار داشت: اسامی برگزیدگان این مسابقات در هفته وحدت و به مناسبت میلاد باسعادت رسول گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) اعلام شد و از برندگان این مسابقات با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

وی عناوین، محتوا و اهداف مسابقات برگزار شده وبرندگان آن را به شرح ذیل تبیین کرد:

 

۱. مسابقه «تدبّر در قرآن»:

این مسابقه طی مراحل  چندگانه و از سال گذشته شروع شده بود و در آغاز امسال آخرین مرحله‌ی آن برگزارشد.

هدف از برگزاری این مسابقه، استعانت از قرآن کریم وتشویق به تدبر و تفکر در آیات نورانی قرآن مجید و تقویت وارتقای بعد روحانی و معنوی در طلاب بوده است که با استقبال طلاب این مدرسه روبه رو شد.

* برندگان مرحله آخر مسابقه تدبر در قرآن:

 

 

۲. مسابقه «شکوه غدیر»:

این مسابقه در شروع سال تحصیلی و در آغاز هفته‌ی ولایت و همزمان با عید سعید غدیر خم، برای طلاب ورودی برگزارشد.

هدف از برگزاری این مسابقه، آشنایی طلاب با واقعه‌ی عظیم غدیرخم و بحث امامت و ولایت و نیز پایبندی و ولایتمداری طلاب در بحث امامت بود.

منبع این مسابقه، کتاب شکوه غدیر بود که طلاب با مطالعه‌ی آن به سوالات طرح شده پاسخ دادند.

* برندگان این مسابقه به شرح ذیل هستند.

 

 

۳. مسابقه «تحلیل طلاب ازنافذترین کلام شهدا»(برگرفته ازوصیت‌نامه شهدا)

این مسابقه به مناسبت هفته دفاع مقدس و به صورت برداشت آزاد از وصیت‌نامه‌ی شهدا برگزارشد.

منظور از برگزاری این مسابقه، آشنایی طلاب با راه ورسم شهدا ومعرفت‌افزایی نسبت به اهداف دفاع مقدس و پایبندی، حرکت و قرار گرفتن در مسیر شهدا بود.

* اسامی برندگان این مسابقه به شرح ذیل است:

 

 

۴. مسابقه «خطبه حضرت زینب(س)»

طی برگزاری درس اخلاق اختصاصی مدرسه با محوریت «خطبه حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)» که در سه جلسه با حضور استاد سرکار خانم «علاسوند» برگزارشد، از متن خطبه‌ی حضرت که در غالب بروشور به طلاب داده شده بود، مسابقه‌ای برگزار شد.

در این مسابقه به دنبال آگاهی‌بخشی نسبت به حرکت عظیم حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و نیز رسالت بزرگ حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) بودیم تا با ارائه‌ی الگوی مناسب و نیز معرفت‌افزایی از منبع ناب معرفت زینبی، طلاب با وظایف خطیر زمان خود آشنا شده و برای طی طریق، مسیر کمال و سعادت را بشناسند.

* برندگان این مسابقه به شرح ذیل است:

 

 

۵. مسابقه «زیارت اربعین»

این مسابقه به مناسبت ایام اربعین حسینی و به منظور آشنایی با متن و محتوای زیارت اربعین و آگاهی طلاب از فرازهای بلند این زیارت معنوی و معرفتی و سرلوحه قرار دادن آن در مسیر زندگی فردی و اجتماعی به عنوان رسالت طلبگی برگزار شد.

محتوای مسابقه، قسمت‌هایی از شرح زیارت اربعین برگرفته از گنجینه معارف(شرح فرازهایی از زیارت اربعین) بود که در اختیار طلاب قرار گرفت و از متن مورد نظر سؤالاتی طرح و با استقبال گسترده طلاب مواجه شد.

* برندگان مسابقه «زیارت اربعین»:

 

 

عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news

فراخوان ثبت نام در همایش بزرگ حافظان قرآن کریم جامعه‌الزهرا(س)

فراخوان ثبت نام در همایش بزرگ حافظان قرآن کریم جامعه‌الزهرا(س) اعلام شد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) از برگزاری همایش بزرگ حافظان قرآن کریم ویژه طلاب، اساتید و کارکنان این مؤسسه علمی آموزشی به همت اداره قرآن و حدیث خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل، سرکار خانم «طیبه سادات طباطبایی» روز سه شنبه در گفتگو با واحد خبر ضمن عرض تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول، عنوان کرد: اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با استعانت از پروردگار متعال، در نظر دارد همایش بزرگ حافظان قرآن کریم را با هدف شناسایی و گردهمایی سالانه حفاظ مجموعه بزرگ جامعه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) برگزار کند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: ایجاد انگیزه و اشتیاق  مضاعف به حفظ آیات قرآن کریم، تقدیر از حافظان برتر مجموعه و همچنین تشویق به ادامه مسیر حفظ با تلاش و انگیزه بیشتر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش سالانه است.

طباطبایی با بیان اینکه همایش بزرگ حافظان قرآن کریم ویژه طلاب، اساتید و کارکنان است، از همه حافظان بیش از یک جزء قرآن کریم در مجموعه بزرگ جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) درخواست کرد جهت ثبت نام و حضور در این همایش به سامانه ثبت نام حافظان قرآن کریم به نشانی http://prof.jz.ac.ir/quran/‎ مراجعه کنند.

 

داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

 

عضو کانال جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شوید: https://t.me/jz_news

 

صفحه‌ها

دیدگاه‌های اخیر