معاونت پژوهش جامعه الزهرا (س) به مناسبت شهادت امام علی (ع) ارائه کرد:

مقاله «بررسی عرصه‌های حضور زنان در دوره حکومت امام علی علیه‌السلام»

فصلنامه نامه جامعه

مقاله «بررسی عرصه‌های حضور زنان در دوره حکومت امام علی علیه‌السلام» منتشر شده در صدوشانزدهمین شماره فصلنامه علمی تخصصی معارف اسلامی نام جامعه در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی، مقاله «بررسی عرصه‌های حضور زنان در دوره حکومت امام علی علیه‌السلام» نوشته خانم زهرا یوسفیان، استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام در صدوشانزدهمین شماره فصلنامه علمی تخصصی معارف اسلامی نام جامعه سال 1394 به چاپ رسیده است.

در چکیده این مقاله آمده است: «زنان مسلمان در صدر اسلام تلاش داشتند در عرصه‌های اجتماعی حضور یابند و تاریخ اسلام نیز نمونه‌هایی از این حضور تاثیرگذار را ثبت کرده است. با توجه به حساسیت حضور زنان در جامعة امروز و مسئولیت پذیری آنان و شناخت محدوده این حضور اجتماعی، این نوشتار درصدد بررسی حضور اجتماعی زنان در عرصه‌های گوناگون هم چون صحنه‌های سیاسی نظامی و علمی فرهنگی در دوران حکومت امام علی (ع) در سال‌های سی و پنج تا چهل هجری است. در این نوشتار از منابع تاریخی، روایی و ادبی استفاده و روش تحقیق، تاریخی تحلیلی و بر اساس جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای و نرم افزارهای تاریخی، تدوین شده است. اثبات حضور تاثیرگذار اجتماعی زنان در عرصه‌های یاد شده در عصر حکومت امام علی (ع)، از دستاوردهای این تحقیق می‌باشد».

این مقاله به مناسبت ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام در اختیار عموم مخاطبان قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ فصلنامه معارف اسلامی نامه جامعه به صاحب امتیازی جامعه الزهرا علیهاالسلام پس از انتشار 131 شماره در نظر دارد در شماره‌های آتی با عنوان جدید فصلنامه «مطالعات قرآنی نامه جامعه» و با رویکرد تخصصی «تفسیر و علوم قرآن» به فعالیت خود ادامه دهد.

پژوهشگران می‌توانند آثار خود را به نشانی الکترویکی nashrieh@jz.ac.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۱۲۴۰۰ تماس بگیرند.

دانلود مقاله «بررسی عرصه‌های حضور زنان در دوره حکومت امام علی علیه‌السلام»

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱